Tesla se pregătește să bată ultimul cui în coșciugul industriei auto tradiționale

Publicat: 20 01. 2021, 18:38
Actualizat: 20 01. 2021, 18:39

Tesla se pregătește să bată ultimul cui în coșciugul industriei auto tradiționale prin lansarea mult mai devreme decât se anticipa a modelului electric de 25.000 de euro. La un astfel de preț, principalul avantaj al modelelor cu motoare termice va dispărea.

Intră în Galeria FOTO

Potrivit Tesla Facts, care a distribuit pe Twitter o postare a platformei de cercetare Moneyball, Gigafactory Shanghai a înaintat guvernului chinez documente care menționează intrarea în producție a unui al treilea model accesibil încă din 2022. Aparent, Tesla pregătește deja lansarea noului model prin angajarea specialiștilor care vor lucra la proiect și analizarea schițelor de design preliminare.

Documentele mai menționează faptul că noul model a primit undă verde în septembrie 2020, iar în luna martie ar trebui să avem deja primele informații despre viitorul model. Nu se cunosc, desigur, alte detalii tehnice, dar ne așteptăm ca viitorul model să fie construit pe platformna lui Model 3, folosind noile baterii structurale cu pile 4680. Când Elon Musk a anunțat noul model accesibil anul trecut, s-a spus că acesta nu va fi gata înainte de 2024 sau 2025.

Tesla de 25.000 de dolari va fi gata în 2022: Ultimul cui în coșciugul industriei auto tradiționale

Totuși, în ciuda informațiilor din documentele înaintate guvernului chinez, nu este obligatoriu ca viitorul model să fie disponibil în 2022. Tesla va trebui ca mai întâi să crească semnificativ producția de pile Li Ion 4680 pentru a putea construi suficiente mașini în condițiile unui volum de masă. Tesla este renumită pentru deadline-urile depășite, cu toate că Model Y a fost lansat mai devreme decât era preconizat.

Indiferent când va fi lansat acest model, însă, este clar că va fi cel mai popular model din gama Tesla și, cu siguranță, unul dintre cele mai populare modele electrice d pe planetă. Cu un preț de 25.000 de euro, Tesla va demola avantajul principal al modelelor cu motoare termice – accesibilitatea. Tesla va putea astfel să gândească o strategie dincolo de subvențiile acordate în prezent modelelor electrice – un lux pe care alți producători nu și-l permit în acest moment.

Dacă Tesla va oferi peste numai doi ani o mașină electrică la 25.000 de dolari, producătorul american va deveni rapid producătorul dominant al industriei auto. În aceste condiții, chiar și modelele  accesibile cu propulsie termică  ale producătorilor consacrați vor deveni irelevante.

sursa: Carscoops