Top 10 decapotabile disponibile în 2016. GALERIE FOTO

Autor: ProMotor 13 mai 2016 Știri auto

 


Cabrioletele sunt maşini pe care le vedem din ce în ce mai mult pe străzi odată cu venirea sezonului cald. E şi normal, până la urmă, fiindcă plăcerea condusului cu părul în vânt e aproape inexistentă atunci când e frig şi plouă (mai puţin pentru britanici, ei merg oricând cu decapotabilele). Trebuie să recunoaştem cu toţii că nimic nu se compara cu impresia pe care o face un cabrio în serile călduroase de vară, atunci când iese la plimbare pe străzile oraşului. Pentru amatorii de astfel de delicatese pe patru toţi, ca să le spunem aşa, Autoexpress.co.uk a întocmit un clasament al celor mai bune decapotabile disponibile în 2016. Iată care sunt acestea: 

GALERIE FOTO

1. Audi A3 Cabrio

Pe lângă conceptul Audi Sport Quattro, prefaţat iniţal printr-o serie de schiţe, germanii de la Audi au adus la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013 şi decapotabila A3, model care prelua platforma lui Audi A3 Sedan şi în acelaşi timp creştea în dimensiuni. Astfel, lungimea cabrioletului a fost mărită cu 18 centimetri de la 4,24 metri la 4,42 metri în vreme ce ampatamentul a crescut cu doi centimetri şi măsoară acum 2,60 metri. Lăţimea modelului a fost mărită până la 1,79 metri, în vreme ce înălţimea decapotabilei rămânea aceeaşi cu a sedanului: 1,41 metri. Plafonul soft-top de care dispune Audi A3 Cabriolet este realizat dintr-un material textil fin iar mecanismul care îl acţionează face ca decapotarea să fie realizată în 18 secunde, la viteze de până la 50 km/h.

2. Mazda MX-5

ProMotor a fost până în Franţa pentru a testa a patra generaţie a decapotabilei japoneze Mazda MX-5, supranumită şi Miata. O maşină care are de dus mai departe un statut de legendă dobândit în ultimii 30 de ani de predecesorii săi. Mazda MX-5 este o legendă pe patru roţi, care a pornit la drum în urmă cu mai bine de  trei decenii, în 1984. Gama de motorizări include doar două propulsoare pe benzină, unul de 1,5 litri cu 131 CP şi unul de 2,0 litri cu 160 CP, ambele aspirate natural şi ambele extrem de dornice să fie turate până la linia roşie. Indiferent de motorul ales, puterea merge către puntea din spate printr-o transmisie manuală cu şase trepte care are un schimbător foarte scurt şi o timonerie foarte bună, care permite schimbări rapide.

3. Porsche Boxster

Maşina pe care o vedeţi aici este un Boxster cu facelift, lansat în 2009. În cariera sa de până acum Boxster a fost îmbunătăţit mereu, primind motorizări mai puternice, modificări stilistice sau de echipament şi chiar şi o versiune coupe, celebrul Cayman, versiunea coupe, în 2005. Însă faceliftul din 2009 a schimbat complet gama Boxster aducându-i acestuia motoare cu injecţie directă şi transmisia cu dublu-ambreiaj PDK, după părerea noastră o opţională care nu trebuie să lipsească de pe configuraţia unui Boxster.

4. Jaguar F-Type

Istoria auto nu ar fi evoluat aşa cum o ştim azi dacă prin anii ’60 nu ar fi apărut magnificul Jaguar E-Type, considerat de foarte mulţi specialişti şi pasionaţi auto drept cea mai frumoasă maşină din lumea auto. Chiar şi azi, un E-Type reuşeşte să le provoace multora sentimente puternice, ba chiar pot spune că se face ”vinovat” pentru imaginea de masculinitate pe care mulţi o caută la un automobil. Practic, este o maşină gândită special pentru vedete (sau pentru cei care au impresia că sunt vedete) şi sunt sigur că va face furori atât la Hollywood, cât şi în partea cealaltă a lumii, la Bollywood… Interesant, chiar şi cu acoperişul textil ridicat, F-Type tot reuşeşte să-ţi sucească gâtul, deci e perfect şi pentru zonele mai mult ploioase.

5. BMW Seria 4 Cabrio

De un BMW te poţi bucura în multe feluri, mai important este felul în care o faci. Dacă circuitul îţi face cu ochiul când ai pe mână versiunea 435i sau un drum înzăpezit îţi cere ca xDrive să se regăsească pe lista de dotări, vremea caldă şi însorită face apel la o decapotabilă. În aceste ape s-a simţit cel mai bine Seria 4 Cabrio, în versiunea 428i însufleţită de un motor de doi litri pe benzină, cu 245 CP. Dincolo de dimensiunile crescute faţă de predecesorul său, Seria 4 Cabrio nu afişează o imagine cu care BMW să nu ne fi obişnuit deja. Cu menţiunea că plafonul metalic retractrabil, format din trei părţi, imprimă arhitectural o alungire părţii din spate, un detaliu estetic plăcut, care diferenţiază vizual cabrioletul de coupe.

6. Porsche 911 Cabrio

Uneori, încăpăţânarea de a fi contra curentului are un rezultat extraordinar de bun – iar Porsche 911 este exemplul perfect, devenind un adevărat simbol printre maşinile sportive, iar farmecul de acum o jumătate de secol rămâne la aceleaşi cote şi în zilele noastre. În cazul lui Porsche 911 Cabrio ar trebui să fii afon total în ce priveşte maşinile pentru ca să nu-ţi dai seama, de la prima privire, că ai în faţă un Porsche. Deşi e mai îndulcită şi mai aerodinamică, forma noului 911 (nume de cod 991) aminteşte imediat de toţi predecesorii săi, fiind o carte de vizită impresionantă. Varianta cabrio plusează prin exclusivism, cel de la volan fiind expus fără menajamente privirilor în general invidioase ale celorlalţi. Deşi adevărata vedetă este, în mod clar, maşina.

7. McLaren 650S 

Versiunea decapotabilă, prezentată şi ea în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2014, propunea un hardtop escamotabil, ceea ce-i asigură lui 650S Spider aceeaşi rigiditate şi aceeaşi aerodinamică precum ale coupe-ului. Decapotarea se realizează în doar 17 secunde, chiar şi în mers (până la o viteză de 30 km/h), iar surplusul la masa totală este de numai 40 kg, performanţele şi comportamentul lui McLaren 650S Spider fiind similare cu ale variantei coupe. Ca performanţe, McLaren 650S accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,0 secunde, iar 200 km/h sunt atinşi în 8,4 secunde. Viteza maximă este de 333 km/h, în timp ce consumul mediu de 11,7 litri/100 km este considerat rezonabil pentru o astfel maşină de performanţă.

8. Bentley Continental GTC

Bentley a prezentat cabrioletul de super-lux Continental GTC în 2011, la Frankfurt. Acesta prelua din elementele coupe-ului lansat cu un an înainte, dar cu un plus de putere şi sportivitate. Bentley şi-a impus atunci ca noile sale maşini să arate şi să fie mai sportive deci noile linii plus o cură de slăbire de 70 de kilograme l-au fîcut pe GTC mai atrăgător şi mai feroce în acelaşi timp. Ecartamentul a fost crescut pentru puntea spate cu 40 de milimetri, suspensia este setată mai sportiv, iar direcţia a fost modificată tot pentru creşterea dinamismului maşinii. 

9. Renault Twingo

Citadină franţuzească are, pe lângă un design jovial şi culori pline de viaţă, şi un detaliu care va bucura mulţi fani ai automobilului: va avea motor şi tracţiune spate. Din punctul de vedere al designului, Van der Acker declară că sursa principală de inspiraţie a fost prima generaţie Twingo şi ruda sa mai în vârstă Renault 5. Urmând stilul chic de personalizare pe care actualul Clio l-a creat, Twingo a reiterat simbolurile formate de promotorii francezi ai hatchback-ului european şi le-a transpus în viaţa urbană a zilelor noastre, simboluri prefigurate de conceptele Twin’Z şi Twin’Run. 

10. Citroen C1 Airscape

A doua generaţie a buburuzei de oraş Citroen C1 a debutat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2014, alături de fraţii săi (mai mult sau mai puţin identici) Peugeot 108 şi Toyota Aygo. C1 arată foarte nervos pentru o maşină atât de mică, iar asta datorită celor două perechi de blocuri optice care fac acest model să arate ca şi cum ar sta încruntată. Este o idee de design introdusă iniţial pe monovolumul Citroen C4 Picasso şi continuată acum pe maşinuţa destinată exclusiv traficului urban. La fel ca Peugeot 108, a doua generaţie Citroen C1 este disponibilă atât în varianta cu trei uşi, cât şi în varianta cu cinci uşi, existând şi opţiunea unui acoperiş textil retractabil sub numele de Airscape. Altfel spus, buburuza franceză poate fi şi o decapotabilă, chiar dacă pe jumătate. 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide