„E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic lowcost”

Autor: George Buhnici 06 ian. 2012 Opinii
„E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic lowcost”

www.buhnici.ro – informaţie gratis despre lucrurile care contează

Între timp o să vă spun că Dacia Lodgy îmi place de când am văzut-o. Dar nu mă las păcălit de campania Andros care „vinde” o maşină super-sportivă pentru că ştiu că sub tabla asemănătoare este o cu totul altă inginerie decât ce o să iasă pe poarta fabricii.

Deşi e o sanie (lodge… lodgy) lungă şi mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile şi grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot şi Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale şi cele două şine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puţin în poze.

Desigur, dotările şi materialele folosite nu vor depăşi cu mare lucru Loganul… Îmi e teamă de bordul urât şi plasticos. Sper să fi „furat” mai multe butoane de la Megane şi Scenic, totuşi. Scaunele de pe Logan sunt oricum slabe şi înalţate vor fi şi mai proaste. Aş vrea unele mai bune. Probabil, la cât de mare este, nici insonorizarea nu cred că va face faţă la peste 90-100 km/h. Climatizarea va suferi deasemenea dacă nu pun un compresor de aer condiţionat mai mare decât cel de pe MCV.

Ce i-aş face ca să o pot suporta?

1. Dacă nu există opţiune de geamuri cu protecţie UV, aş instala folii. La cât de mari sunt geamurile, vara ar fi cuptor şi iarna beci.

2. Aş instala folii de insonorizare şi izolaţie termică în uşi.

3. Aş instala un sistem audio mai bun decât Blaupunkt.

4. Poate aş înlocui scaunele cu unele de Scenic de la dezmembrări.

5. Aş cere o culoare mai bună decât lista actuală cum ar fi un verde britanic sau albastru metalizat, un gri foarte închis metalizat.

Ce nu aş tuna?

1. Farurile. Xenonul fără lupă este îngrozitor. Şi nici în proiectoare nu aş pune. M-am săturat de maşini cu becuri proaste pe drumurile patriei.

2. Toba, că nu vreau să fiu stupid când fac vrum-vrum cu 110 de cai putere diesel.

3. Jantele, că aş pune sclipici pe… marfă ieftină.

Va ajunge probabil un furgon perfect pentru românul de rând, cu un spaţiu de încărcare exagerat de mare, însă eu mă văd tătic în maşina aceasta mai degrabă decât în Duster sau Logan MCV. 10.000 de euro pentru varianta de serie plus vreo 2.000 de euro pe dotările mele şi tot iese bine la preţ. Va fi un mare HIT însă nu la noi… Dar o să salveze Dacia vesticii. Din nou!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide