Premiera  Dacia Lodgy Glace - iată cum va arăta Dacia monovolum!

Este cert că Dacia monovolum va apărea în curând, dar acest lucru este anunţat într-un mod total inedit: Dacia Lodgy Glace este primul monovolum care va concura în competiţia Trophee Andros! Aşadar, Dacia Lodgy Glace prefigurează noua Dacia monovolum - iată în continuare primele informaţii şi imagini cu Dacia Lodgy Glace!

Mare surpriză mare: noua Dacia monovolum este lansată oficial acum, la jumătatea lunii noiembrie, sub denumirea Dacia Lodgy Glace. La fel cum s-a întâmplat şi în cazul Daciei Duster, vorbim de un preview al modelului de serie, sub forma unei maşini de competiţie, pe care o va conduce Alain Prost în campionatul Trophee Andros.

Dacia Lodgy Glace - prezentarea oficiala a noii Dacia din Trophee Andros de pe tare.ro

Dar să revenim la surprinzătoarea Dacia Lodgy Glace - primul monovolum care participă la cursele din competiţia Trophee Andros. Este posibil ca modelul de serie să arate la fel? Ei bine, nu chiar: aşa cum afirmă oficialii francezi pentru Ziarul Financiar, Dacia Lodgy Glace este sora mai mică şi mai rebelă a viitorului monovolum familist care va fi lansat la Salonul Auto Geneva 2012.

Însă este destul de clar că partea frontală a Daciei Lodgy se va regăsi şi pe noua Dacia monovolum. De fapt, cel mai probabil vorbim de noua imagine de marcă Dacia, pe care o va adopta şi viitoarea generaţie Logan. Ceea ce este de bun augur, deoarece Lodgy exprimă personalitate, grila impozantă şi farurile frumos conturate însemnând un mare salt din punct de vedere al designului.

Profilul Daciei Lodgy aduce mai degrabă a unei maşini de categorie compactă, însă este destul de clar faptul că înălţimea maşinii a fost redusă, pentru ca modelul de curse să poată fi competitiv. Modelul de serie Dacia va fi, evident, mai înalt, pentru a privilegia un spaţiu interior generos - un lucru absolut necesar, deoarece Dacia monovolum va oferi 7 locuri.

Desi din profil Dacia Lodgy Glace arata ca o compacta, inaltimea monovolumului de serie va fi mai mare

Interesant, cel de-al treilea geam lateral aminteşte prin formă de partea din spate de la Dacia Duster, ceea ce ar putea însemna că şi modelul de serie va împrumuta ideea stilistică de la SUV. În ce priveşte partea din spate, ies în evidenţă imediat stopurile pe înălţime, cu partea centrală rotundă şi care decupează puţin hayonul, Dacia Lodgy nefiind nicidecum banală - lucru pe care cu siguranţă îl vom putea spune şi despre monovolumul de serie.

Prin urmare, Dacia Lodgy nu e doar o surpriză, ci una foarte plăcută, anunţând un model foarte interesant şi foarte important pentru Dacia: primul monovolum cu 7 locuri din istoria mărcii. În plus, Lodgy ne dă o idee serioasă asupra aspectului viitoarei generaţii Dacia Logan, care anunţă o evoluţie reuşită a designului.

Mai rămâne o întrebare importantă: oare Dacia monovolum, modelul de serie, se va numi tot Dacia Lodgy? Conform oficialilor, numele Lodgy evocă spaţiul interior şi universul de familie. Dat fiind exemplul pe care l-am avut cu Dacia Duster, cel mai probabil noua Dacia monovolum se va numi tot Dacia Lodgy, ca şi acest model de curse, lucru pe care oficialii rămâne să îl confirme în 2012.

În ce priveşte modelul de competiţii Dacia Lodgy Glace, trebuie menţionat faptul că echipa Dacia va alinia două astfel de modele la startul Trophee Andros, maşinile urmându-i a avea ca piloţi pe Alain Prost, pe fiul său Nicolas Prost şi pe Evens Stievenart, coechipierul lui Alain Prost în sezonul trecut.

Bolidul de cuse Dacia Lodgy Glace împrumută partea tehnică utilizată şi pe Dacia Duster Ice: şasiu tubular din oţel şi motor V6 de 355 CP, de origine Nissan, puterea fiind transmisă la toate cele patru roţi. Mai jos, toate detaliile tehnice ale modelului de curse Dacia Lodgy Glace.

Fişa tehnică a vehiculului de competiţie Dacia Lodgy Glace

ŞASIU

Tip: tubular din oţel

Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil

MOTOR

Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape

Amplasare : central spate

Cilindree (cmc) : 2.987

Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73,3

Putere maximă kW CEE (CP) : 257 (355)

Regim putere maximă (rpm) : 7.500

Cuplu maxim Nm CEE : 360

Regim cuplu maxim (rpm) : 5.500

TRANSMISIE

Tip : patru roţi motrice şi directoare

Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte

Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată

FRÂNE

Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm

Spate : discuri din oţel Ø 265 mm

Etriere : Beringer cu 4 pistoane

ROŢI

Jante : 5,5" x 16" din magneziu

Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3

DIMENSIUNI / MASE

Lungime : 4.001 mm

Lăţime : 1.900 mm

Ecartament faţă/spate: 1.690 mm

Ampatament: 2.500 mm

Masă : 950 Kg

Capacitate rezervor de carburant : 25 litri

DIRECŢIE

Tip: 4 roţi directoare

Asistenţă hidraulică

Direcţie spate reglabilă

PARTENERI & SPONSORI

Eurodatacar

Renault Sport Technologies

Sodemo

Tork Engineering

2011/2012 Trophée Andros calendar:

Decembrie 3-4: Val Thorens

Decembrie 9-10: Andorra

Decembrie 16-17: L'Alpe d'Huez

Ianuarie 6-7: Isola 2000

Ianuarie 13-14: Lans en Vercors

Ianuarie 20-21: Saint Dié des Vosges

Ianuarie 27-28: Superfinal Clermont/Superbesse

CE PĂRERE AVEŢI DESPRE NOUA DACIA LODGY?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.