George Buhnici despre taxa auto

Autor: George Buhnici acum 13 ani Opinii
George Buhnici despre taxa auto

www.buhnici.roInformaţie gratis despre lucruri care costă

Primul ministru ne anunţă plin de optimism: din martie reîncepe programul de înnoire a parcului auto, renumitul "Rabla". Nu pe 1, nici pe 31 martie. Undeva prin martie. Bun! Mai aşteptăm…

Ministrul mediului ne anunţa la instalare că desfiinţează taxa pe poluare, renumita "taxă auto". Tot ce e a fost în stare să ne mai spună între timp este că va fi altfel şi… ceva mai mică. Bun! Mai aşteptăm…

Şi uite aşa toată ţara s-a pus pe aşteptare. Nu mai vindem nimic din reprezentanţele auto. Un director de vânzări Mercedes îmi spunea cum a dat în ianuarie patru maşini comandate de prin noiembrie anul trecut. Însă nici Dacia, Renault sau Ford nu se simt mai bine. Şi veţi spune că e de vină criza economică.

Este întradevăr de vină o criză, dar sigur nu este 100% economică.

Oamenii au nevoie în continuare să se mişte. Natural. E o chestiune de statistică, doar 220 de români dintr-o mie de români au un automobil. Suntem o idee peste bulgari, mult sub restul Europei. Să nu mai vorbim de nemţi, unde unul din doi conduce o maşină personală.

Ce tot spun eu aici? Românii încă mai sunt în "foame" de maşini. Adică vrem în continuare maşini. Nu s-au dat încă afară câteva zeci de mii de oameni, salariile nu au scăzut cu cel puţin 20%, aşadar clienţi pentru bănci ar fi suficienţi. Întrebaţi printre prieteni. Foarte mulţi ar vrea una, chiar sunt în căutare. Dar… mai aşteaptă. Poate mai scad preţurile şi… să vedem ce se întâmplă cu taxa auto.

Despre asta vorbim. De trei luni vânzările de maşini noi sunt la cel mai mic nivel din ultimii zece ani pentru că toată lumea aşteaptă o oportunitate de preţ şi de taxe mai bună. Între timp, Dacia închide producţia cu săptămânile, iar Francois Fourmont, preşedintele Dacia Renault, ameninţă că trimite definitiv acasă un schimb din cele trei de la fabrică. Vânzătorii din showroom-uri au scăzut deja la jumătate în multe companii, iar stocurile uriaşe îi obligă pe importatori să vândă la limita supravieţuirii sau chiar în pierdere cu discounturi de până la 30%.

Nu le plâng de milă celor din APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), însă trebuie să fim de acord cu un lucru esenţial. Dacă nu vrem să punem pe butuci industria auto, trebuie să ne decidem rapid ce şi cum facem. Poate ar fi bun exemplul Germaniei, care a anunţat un program "Rabla" pe 15 ianuarie şi l-a pus în aplicare deja pe 27 ianuarie. La ei funcţionează din nou industria, la noi e încă în funcţiune România.

 

 

Citește și...



Comentarii
Inchide