Mic ghid de alegere versiuni Dacia Duster

Autor: Oraan Mărculescu 02 mart. 2010 Opinii
Mic ghid de alegere versiuni Dacia Duster

Versiunile de bază: Dacia Duster 1.6 16V 4×2 sau 4×4, de
10.500 euro sau 12.300 euro –
DE EVITAT

Din cauza motorului Euro 4, costă cu 777 euro mai mult (taxa
auto 2010), iar nivelul de echipare este pur şi simplu prea
sărăcăcios pentru un client modern. Versiunea 4×4 devine inutil de
scumpă în aceste condiţii, tracţiunea integrală nefiind un atu.

Decât Duster-ul cel mai ieftin, mai bine un Logan MCV mediu
echipat, mai spaţios, chiar dacă mai lent.

Versiunea Dacia Duster 1.6 16V 4×2 Ambiance, de 11.000
euro –
NECONVINGĂTOARE

Nivel de echipare ceva mai consistent, mai ales în ce priveşte
securitatea, dar, chiar şi apelând la opţionale, Duster Laureate
sau un Logan MCV pe benzină, în echiparea de top, sunt mai
atractive.

Versiunea Dacia Duster 1.6 16V 4×2 Laureate, de 11.900
euro –
OFERTĂ CORECTĂ,
DAR…

Echipare satisfăcătoare pentru preţul afişat. În cazul
„full-option”, suma ajunge la 13.305 euro, un preţ imbatabil
printre SUV-urile şi crossoverele ieftine de la noi de pe
piaţă.

Dar motorizarea diesel are un atu interesant.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 85 CP 4×2 Ambiance, de
12.150 euro – RECOMANDATĂ

În ciuda unui nivel de echipare relativ simplist, se dovedeşte o
ofertă bună pentru o familie fără pretenţii. Faţă de versiunea
precedentă pe benzină, amortizarea se realizează, teoretic, în
aproape 40.000 km, ceea ce face versiunea diesel câştigătoare.

Pentru pretenţii mai mari, este necesară echiparea cu aer
condiţionat, aşa încât preţul ajunge la 12.900 euro, încă un preţ
bun pentru un SUV sau crossover diesel 4×2 – dar nivelul superior
de echipare se dovedeşte o alegere mai inspirată pentru cei care
doresc un confort mai bun.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 85 CP 4×2 Laureate, de
13.050 euro –
NECONVINGĂTOARE

Faţă de versiunea precedentă, plusează cu un echipament mai
bogat. Faţă de motorul diesel de 110 CP, în echipare Ambiance, este
la un preţ mai mare, având o putere mai mică.

Diferenţa faţă de 1.5 dCi de 100 CP, cu acelaşi nivel de
echipare, este de 750 euro – o sumă care poate merita pentru cei
care vor să beneficieze de 25 CP suplimentari.

În concluzie, cei care pun accentul pe buget, vor prefera
versiunea de echipare inferioară, iar cei care îşi permit puterea
mai mare, motorul de 110 CP. În pus, cei 85 CP par cam puţini
pentru caroseria mai mare a lui Duster, iar motorul este Euro 4 –
deci, faţă de versiunea de 100 CP, Euro 5, se mai adaugă taxa auto
2010, de 650 euro.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4×2 Ambiance, de
12.900 euro –
INUTILĂ

Această versiune, deşi este mai puternică, nu este neapărat mai
atractivă – dotările opţionale suplimentare duc preţul mult peste
13.000 euro, deci clienţii se vor orienta către nivelul superior de
echipare.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4×2 Laureate, de
13.800 euro – PUŢIN
RECOMANDATĂ

Datorită motorului Euro 5, pentru această variantă nu se
plăteşte taxa auto, ca în cazul motorului diesel de 85 CP – deci se
ajunge practic la aproape acelaşi preţ cu nivelul de echipare
Laureate cu motorul de 85 CP.

Amortizarea faţă de versiunea pe benzină 1.6 16V 4×2 Laureate
este de peste 70.000 km, deci, la prima vedere, motorizarea pe
benzină pare o alegere mai judicioasă. Dacă, însă, luăm în
considerare faptul că motorul pe benzină este Euro 4, deci taxa
auto înseamnă un plus de peste 700 euro, amortizarea coboară în
jurul a 45.000 km, această versiune diesel fiind acceptabilă la
limită.

Versiunea Dacia Duster 1.6 16V 4×4 Ambiance, de 12.800
euro –
NECONVINGĂTOARE

La prima vedere, este o ofertă relativ corectă, fiind necesare
dotări de pe lista de opţionale, cum ar fi aerul condiţionat şi
pachetul „Modularitate”. Care duc preţul maşinii la 13.700 euro,
adică la fel cu al nivelului următor de echipare, care este mai
bogat.

Versiunea Dacia Duster 1.6 16V 4×4 Laureate, de 13.700
euro –
RECOMANDATĂ

Această versiune are în standard dotări doar opţionale la
Ambiance, plusând şi cu alte dotări standard, care ţin în primul
rând de aspect. Per total, o ofertă excelentă pentru un SUV 4×4 de
această categorie, beneficiind de un nivel bun de echipare pentru
un preţ sub 14.000 euro.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4×4 Ambiance, de
14.700 euro –
NECONVINGĂTOARE

Are câteva lacune de echipare majore, principala fiind lipsa
aerului condiţionat. Dacă se apelează la lista de opţiuni, pentru
câteva dotări necesare, din nou se ajunge în situaţia în care
nivelul superior de echipare devine mai atractiv – mai ales în
condiţile în care vorbim de o sumă în jurul a 15.000 euro, care
implică şi pretenţii mai mari din partea clienţilor.

Versiunea Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4×4 Laureate de
15.600 euro –
RECOMANDATĂ

La un preţ de peste 15.000 euro, această variantă este o bună
ofertă din punct de vedere al tehnicii şi dotărilor standard. Este
singura versiune care poate fi echipată cu sistem ESP de control al
stabilităţii, pentru un preţ mic, de 250 euro.

În echipare full-option, maşina ajunge să coste ceva mai mult de
17.000 euro, dar deja suntem în zona unui preţ unde pretenţiile
sunt mai mari nu doar la nivelul echipării, ci şi al imaginii.

Prin urmare, din cele 12 versiuni Dacia Duster oferite
pe piaţa noastră, practic doar 5 sunt de natură să intereseze cu
adevărat potenţialii clienţi.

De remarcat şi politica de marketing a celor de la
Dacia
, care practic forţează clientul să urce spre nivelul
superior de echipare. Dacă versiunea de bază este clar că e doar un
instrument de marketing, nivelul Ambiance are nişte lacune
importante în materie de dotări, cum ar fi aerul condiţionat sau
oglinzile cu reglaj electric, lucruri pe care un client modern le
doreşte de la maşina lui, mai ales că vorbim de o gamă de preţuri
între 11.000 şi 15.000 euro.

De asemenea, la o privire mai atentă, motorizările
oferite pentru tracţiunea 4×2 sunt compatibile doar Euro 4

(cu excepţia dieselului de 110 CP), ceea ce înseamnă sume
suplimentare datorate taxei auto (777 euro pentru motorul pe
benzină, respectiv 650 euro pentru motorul diesel).

Duster devine cu atât mai interesant, cu cât intră în
programul Rabla
. Aşa încât
Dacia Duster
chiar poate ajunge să fie un SUV mai mult decât
corect pentru o sumă de circa 10.000 euro.

CITEŞTE AICI TOATE
IMPRESIILE DESPRE DACIA DUSTER

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide