Arash AF8 e un nou supercar exotic britanic

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2014, antreprenorul Arash Farboud (ştim, nu sună deloc britanic acest nume...) recidivează cu o nouă propunere de maşină supersport, botezată Arash AF8 şi care promite să fie pe gustul celor care vor o maşină old-school, dar cu look modern.

Arash AF8 e un nou supercar exotic britanic Arash AF8 e un nou supercar exotic britanic

Nu e pentru prima dată când auzim de mica firmă Arash: încă din 2008 a fost prezentat publicului modelul Arash AF-10, dar acesta nu a văzut, până la urmă, lumina zilei ca model de serie, fie şi una redusă.

De asemenea, nu e pentru prima dată când auzim de indicativul Arash AF-8, primii paşi fiind făcuţi acum 5-6 ani. După o tergiversare mai mult sau mai puţin argumentată, modelul de serie Arash AF-8 este gata să-şi arate forţele, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2014.

Din punct de vedere stilistic, noul Arash AF-8 nu prea are şanse să rupă gura târgului, nefiind nici prea original, nici aşa fluid cum te-ai aştepta de la o maşină sport a secolului XXI. Arată, însă, suficient de nervos pentru amatorii de mulţi cai putere.

Alo, maşina asta e pentru Geneva 2014 sau pentru Geneva 2004?

Cai putere care nici ei nu sunt aşa de numeroşi: doar 550 CP/6.500 rpm şi un cuplu maxim de 637 Nm/5.000 rpm, obţinuţi nu din vreun motor turbo sau vreun sistem de propulsie hibrid, ci dintr-un V8 clasic de origine GM, având o cilindree de 7,0 litri, uriaşă pentru standardele de azi.

Prin urmare, performanţele anunţate sunt de ordinul a 3,5 secunde pentru demarajul de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă e anunţată ca fiind 200 mph - adică 320 km/h.

... nu mai bine îţi iei un Corvette original decât să ai doar motor pe Corvette pe o maşină prea puţin interesantă?

Caroseria foloseşte o reţetă nu prea complicată: structură tubulară de tip space-frame, panourile caroseriei din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) sau partea inferioară a şasiului din CFRP şi Kevlar. Un lucru interesant este sistemul de control al tracţiunii cu cinci moduri.

Interiorul este minimalist şi sportiv, făcând unele concesii de dragul confortului, precum parbriz încălzit sau aer condiţionat. Iar puterea este transmisă roţilor spate printr-o cutie manuală cu 6 trepte, promiţând senzaţii destul de tari pentru cel de la volan.

Ce altă maşină cu 500 CP credeţi că merită la 200.000 de euro? Aveţi 10 secunde să spuneţi!

Ceva mai interesant pare să fie preţul maşinii: acesta va porni de la 165.000 de lire sterline (adică 200.000 de euro), în condiţiile în care, pentru început, va fi produsă o ediţie specială ”First Edition” în doar 36 de exemplare, toate vopsite în galben.

Rămâne de văzut dacă noul Arash AF-8 îi va convinge pe cei interesaţi la Salonul Auto Geneva 2014

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.