Premiera  BMW Seria 5 Touring F11 – imagini oficiale

Versiunea BMW Seria 5 Touring are parte de un debut timpuriu şi este probabil cel mai arătos break făcut de BMW vreodată.

BMW Seria 5 Touring a apărut pentru prima dată pe piaţă în 1991 şi, la fel ca majoritatea breakurilor de clasă mare, era un compromis în privinţa spaţiului şi confortului, care nu egala însă versiunea sedan ca şi stil…până acum însă. Această nouă generaţie, F11, cu ale sale forme foarte elegante, cu linia geamurilor care urcă puţin şi cea a plafonului care coboară uşor se poate măsura cu versiunea în trei volume în eleganţă. Modelul preia elementele tipice berlinei, dar totodată în partea din spate moşteneşte ce este mai bun de la versiunea GT.

Secretul aspectului său este că nu e deloc mai masiv decât versiunea sedan, având o lungime de 4.907 mm lungime (cu doar 8 mm mai mult decât limuzina), 1.860 mm lăţime şi o înălţime de 1.462 mm (valoare care îl face cu 2 mm mai scund decât versiunea, dacă datele celor de la Autowereld sunt corecte).

Ampatamentul este de 2.970 mm, cu 2 mm mai lung decât la versiunea în patru uşi. Portbagajul are o capacitate de 560 litri, dar se poate extinde până 1.670 litri. Pentru a face faţă unei sarcini cât mai mari, deşi nu ar trebui să fie cazul pentru că vorbim de un break Premium, suspensia spate este pneumatică ca standard.

Motorizările oferite la lansarea acestui model sunt în număr de patru. Versiunea de bază pe benzină este 523i ce oferă 204 CP, 270 Nm cuplu şi are un consum de 7.9 litri la sută. Cea mai sportivă propunere este 535i, motorul turbo oferind 306 CP, ceea ce ar trebui să propulseze breakul până la 100 km/h în doar 6 secunde, cu preţul unui consum de 8,6 litri la sută. Cea mai economică alegere este 520d, care posedă 184 CP şi un cuplu de 380 Nm, dar care se mulţumeşte cu doar 5.3 litri de motorină pentru a străbate 100 km.

Cea mai interesantă motorizare este însă 530d, care trimite către roţile din spate 245 CP şi 540 Nm şi deşi are un consum mediu de doar 6.3 litri/100 km, reuşeşte să sprinteze spre prima valoare cu două zerouri a vitezometrului în 6,4 secunde.

Standard toate versiunile vin cu o cutie manuală cu 6 rapoarte, iar ca opţional se poate alege noua transmisie automată cu 8 rapoarte.Opţionale interesate sunt şi Dynamic Damper Control şi Integral Active Steering, ambele îmbunătăţind comportamentul dinamic în cazul unui condus foarte sportiv.

Lansarea acestui model se va face la Salonul de la Leipizig pe dată de 10 aprilie şi se preconizează că va ajunge la dealeri de abia în Septembrie. Preţul acestui nou model va începe de la 42.600 de euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.