Exclusiv Toyota Yaris - Touch & Feel Session

Am luat contact în premieră cu noua Toyota Yaris. Am vizitat şi fabrica Toyota (TMMF) de la Valenciennes.

Yaris este un succes pentru Toyota, până acum au fost comercializate peste 5 milioane unităţi la nivel global. Dintre acestea aproximativ 2.000.000 unităţi şi-au găsit proprietari în Europa. Impresionant este faptul că aproximativ 80% din modelele comercializate în Europa încă se află în circulaţie. Prima generaţie Yaris a fost lansată în 1999 şi a venit cu unele premiere pentru segmentul B. A fost oferit opţional un sistem de navigaţie prin satelit, de asemenea în premieră un sistem start/ stop.. Anul 2000 a fost un an excepţional pentru Yaris, câştigând trofeul Car of the Year şi fiind catalogat de euroNCAP cel mai sigur model din clasa mică.

În 2005 a fost lansată a doua generaţie, o generaţie care a conservat spiritul iniţial dar a pus accentul pe ergonomie, spaţii de depozitare... De asemenea a fost o premiantă euroNCAP, obţinând 5 stele la testele de impact. A introdus în segment airbag-ul pentru genunchi. Yaris este un model extrem de important pentru Toyota. În primul rând a reuşit performanţa ca prin numărul de unităţi vândute să aibe o cotă de piaţă în segment de peste 5%. În acelaşi timp a contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor Toyota la nivel european şi la consolidarea imaginii şi poziţiei constructorului nipon pe continent.

Yaris rămâne fidel segmentului B, cel mai important din punct de vedere al unităţilor vândute. Din totalul modelelor vândute la nivel european, segmentul B reprezintă 26%. În acelaşi timp clasa mică a cunoscut o diversificare interesantă în ultimii ani, acum avem în acest segment şi SUV-uri sau MPV-uri. Totuşi hatchback-ul reprezintă peste 50% din totalul vânzărilor. În privinţa motorizărilor, două treimi din modelele comercializate au sub capotă un propulsor alimentat cu benzină.

În acelaşi timp clasa mică oferă premise importante de creşte, se anticipează o migrare importantă spre acest segment a clienţilor din clase superioare, migrare determinată de preţul carburantului, taxe, emisii de noxe. Aşadar noul Yaris. Un model prin care Toyota încearcă să conserve atuurile apreciate la primele două genereaţii, dar totul ambalat într-un pachet mult mai atrăgător. Ieri am făcut cunoştinţă cu noul Yaris. Cât am fost în compania celor de la Toyota am auzit pronunţat cuvântul CALITATE de muuuuult mai multe ori decât Yaris. Probabil pe la Toyota au fost ţinute nişte seminarii unde acest cuvânt a fost conjugat în toate formele posibile. Cei drept în ultima vreme am cam fost martorii unor serii de rechemări în service ale modelelor constructorului nipon. Fabrica TMMF funcţionează sub sloganul "ZERO DEFECTE".

Din punct de vedere al designului s-a migrat spre o linie care se doreşte un mariaj de eleganţă şi agresivitate. Subiectiv, pare un cocktail între designul Lexus şi Toyota. Yaris este modelul care face publică noua identitate a părţii frontale a viitoarelor modele Toyota. Deşi modelul a crescut oarecum în dimensiuni - lungime 3.885 mm(plus 100 mm), lăţime 1.695 mm (identică), înălţime 1.510 mm(minus 20 mm), Yaris rămâne una dintre cele mai compacte modele de clasă mică. Ampatamentul a crescut cu 50 mm. În acelaşi timp modelul nipon se laudă cu cel mai redus coeficient aerodinamic din segment - 0,287. Interiorul a migrat spre un layout uşor conservator. A fost abandonată ideea cu indicatoarele amplasate central.

Din punct de vedere al materialelor Yaris nu se doreşte o referinţă în segment. Habitaclul este în mare parte îmbracat într-un plastic tare dar care nu mai emană aerul de ieftin, asta şi datorită texturii. Partea superioară a panourilor portierelor faţă şi zona mediană a plaanşei de bord propune o experienţă senzorială plăcută, materialul este moale. Zona centrală a planşei de bord este mult mai simplă şi aerisită, contribuind la aerul sobru şi elegant. Unitatea multimedia denumită "Touch and Go" cu ecran de 6,1 inch integrează sistemul audio, de navigaţie care poate oferi informaţii cu privire la amplasarea camerelor radar fixe, poate calcula trasee spre destinaţia dorită din perspectivă ecologică - ruta care facilitează cele mai mici emisii de noxe. În acelaşi timp sistemul permite conectarea prin bluetooth a unui smart phone, iar dacă există în abonament pachet de date, poţi accesa Google sau google Maps. Pe ecran pot fi afişate şi SMS-urile primite sau trimise, permite vizualizarea fişierelor foto stocate pe un stick USB. Toyota pregăteşte pentru acest sistem multimedia şi o serie de aplicaţii care vor permite şoferului să afle unde găseşte cel mai ieftin carburant în zonă, starea vremii, locuri de parcare disponibile în zonă. Pentru cei amatori de Facebook la volan, va exista şi o astfel de aplicaţie.

Cum te simţi în maşină? Şoferul se bucură de o poziţie corectă la volan, coloana de direcţie permite reglaje atât pe înălţime cât şi profunzime. Scaunul şoferului, în funcţie de nivelul de echipare, poate fi dotat cu o cotieră. Amplasarea joasă a levierului cutiei de viteze şi poziţionarea uşor înaltă a cotierei conduce la o uşoară incomodare în cazul schimbării treptelor, lucru care ca fi mai evident în cazul persoanelor ceva mai scunde. Deşi un model de clasă mică, nu am putut să mă plâng de spaţiu în jurul meu. Locul din dreapta faţă oferă o poziţie ceva mai înaltă, dar încă mai există suficient spaţiu deasupra capului. Cu scaunele faţă reglate pentru o poziţie comodă şi corectă m-am urcat în spate. Am descoperit surprins că există suficient spaţiu atât pentru un acces lejer pe bancheta spate cât şi pentru a sta comod în eventualitatea unor drumuri lungi. Locul din mijloc este uşor incomod datorită banchetei uşor bombate, fapt ce contribuie şi la un spaţiu limitat la nivelul capului, cel puţin în cazul meu care am cam 187 cm înălţime.

Versiunea in trei usi pe linia de productie

Yaris oferă un portbagaj cu o valoare de 286 litri, o adâncime a spaţiului de încărcare de 710 mm şi o lăţime de 1.365 mm. La debut vor fi disponibile trei motorizări, o versiune hibridă urmând a fi lansată anul viitor. La fabrica Toyota (TMMF) de la Valenciennes am avut ocazia să vedem în premieră şi versiunea în trei uşi Yaris. Imagini? Din păcate nu, şi asta pentru că tot ce era capabil a fotografia a fost sechestrat de personalul Toyota la intrarea în fabrică. O singură imagine a scăpat, în mod cert intenţionat, în mapa de presă. Din punct de vedere al preţurilor, noul model va fi cu aproximativ 4% mai scump decât cel actual.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.