ISTORIE: 20 dintre cele mai frumoase maşini italiene construite vreodată

Autor: Adrian Mihălţianu 18 ian. 2015 Prezentări

Italienii sunt recunoscuţi nu atât pentru calitatea maşinilor pe care le fabrică (dimpotrivă), cât pentru frumuseţea designului maşinilor pe care le-au creat de-a lungul timpului. Dacă germanii scot generaţii întregi de maşini cu design utilitar (deşi uneori nimeresc şi ei forme care devin apoi clasice), iar francezii sunt atât de fistichii încât ce e ultramodern azi arată mult prea prăfuit mâine, italienii ştiu cumva să ne farmece cu formele maşinilor lor chiar şi la decenii după ce acestea au încetat să se mai vândă.

A face o selecţie cu cele mai frumoase maşini italiene este, aşadar, o treabă extrem de dificilă, pentru că mereu va rămâne vreo bijuterie pe afară. Dacă am omis ceva important, vă aşteptăm în comentarii! Să începem aşadar, o scurtă incursiune prin istoria auto italiană, într-o ordine aleatorie:

1. Lancia Stratos

Lancia Stratos HF tipo 829 – câştigătoare a trei campionate mondiale de raliuri (1974-1976), triplă câştigătoare la Monte Carlo şi multiplă câştigătoare în alte raliuri celebre. Bazată pe Lancia Stratos Zero, desenată de Marcelo Gandini de la Bertone. Probabil una dintre cele mai cool maşini desenate vreodată. Sursa foto: Allracingcars

2. Alfa Romeo Giulia TZ2

Desenată de Zagato în 1965, a doua versiune a lui Alfa Romeo TZ a fermecat prin caroseria sa din fibră de sticlă, dar şi prin motorul de 1.6 litri din care se scoteau vreo 176 CP. În 1965… Sursa foto

3. Maserati Ghibli

Maserati Ghibli îl fermeca atât de tare pe Henry Ford atunci când era lansat la salonul auto de la Detroit în 1966, încât acesta a fost primul care a comandat o bucată. Rămâne una dintre cele mai frumoase maşini din istorie, o operă de artă semnată Giorgetto Giugiaro. Sursa foto

4. Lancia Delta HF Integrale

Numită European Car of The Year în 1980, Lancia Delta a rămas în istorie mai ales datorită versiunii HF Integrale, care a câştigat titlul mondial la raliuri de nu mai puţin de şase ori între 1987-1992, dar şi pentru că a fascinat o întreagă generaţie de adolescenţi prin designul său semnat tot de Giugiaro

5. Alfa Romeo Giulietta Spider

Alfa Romeo Giulietta primea, în 1955, şi o variantă de caroserie spider, una care a rămas în istorie. Pininfarina semna designul acestei versiuni, una îndrăgită de actorii şi VIP-urile vremii



6. Afla Romeo Brera

Afla Romeo Brera şi-o fi găsit cea mai bună expresie pe drum în versiunea S preparată de britanicii de la Prodrive, dar designul semnat de Pininfarina este cel care a marcat anii 2000. O maşină care se va număra printre nemuritoarele mărcii, cu un design perfect. Sursa foto

7. Fiat 500

Fiat 500 este maşina care a motorizat Italia începând cu 1957, în acelaşi fel în care Dacia 1300 a motorizat România. Forma inconfundabilă a fost preluată 50 de ani mai târziu de noul Fiat 500 şi a dus mai departe nebunia maşinilor mini incredibil de amuzante la condus.

8. Ferrari 250 GTO

Sursa foto: Ruelspot

Ferrari 250 GTO este, probabil, unul dintre cele mai uşor de recunoscut modele ale mărcii căluţului cabrat. Gran Turismo Omologato a fost pregătit special pentru omologarea în grupa 3 GT a FIA, dar a rămas în istorie pentru designul său formidabil, semnat Scaglietti şi Bizzarinni, dar şi pentru sumedenia de curse câştigate între 1962 şi 1965 (dintre care 3 campionate FIA GT). Astăzi, un exemplar poate valora şi 38.100.000 de dolari!

9. Alfa Romeo Montreal

Un Alfa Romeo inedit, Montreal (1970) avea un design absolut SF pentru epoca sa. Grilele frontale se retractau atunci când aprindeai farurile, dar erau exact cele care dădeau personalitatea maşinii. Din păcate, fiind mai scump decât un Jaguar E-Type sau un Porsche 911, nu a reuşit să prindă la public aşa cum ar fi meritat…

10. Ferrari Testarossa

1984 a fost un an excepţional pentru Pininfarina, având în vedere ce a reuşit să creeze pentru Ferrari. Testarossa a fost roşcata la care a visat toată generaţia născută în anii ’70, care a crescut cu posterele acestei maşini pe perete.

Alte 10 maşini italiene senzaţionale, în pagina următoare


Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide