KIA Optima Hybrid, în premieră la LA Auto Show

Coreenii au planuri ambiţioase de cucerire a pieţei nord-americane cu maşini ecologice. Grupul Hyundai-KIA a prezentat la Los Angeles versiunea KIA Optima Hybrid, care se alătură "verişoarei" Hyundai Sonata Hybrid.

În America de Nord, grupul coreean Hyundai-KIA a atacat coupe-ul cu 4 uşi Volkswagen Passat CC prin versiunea americană a lui Hyundai Sonata. Însă nici berlina VW Passat nu are o viaţă mai uşoară, deoarece există KIA Optima.

KIA Optima Hybrid a fost lansata la Salonul Auto Los Angeles 2010

Coreenii demonstrează că sunt foarte dinamici, intrând în forţă pe teritoriul berlinelor ecologice. Mai întâi a fost lansată Hyundai Sonata Hybrid, iar acum, la Salonul Auto Los Angeles 2010, iată că a fost prezentată în premieră mondială KIA Optima Hybrid.

Noua versiune se bazează pe o combinaţie între un motor pe benzină de 2,4 litri şi unul electric, de 30 kW, puterea totală generată ajungând la 206 CP, în timp ce cuplul motor maxim are o valoare foarte bună, de 265 Nm. Interesant, în modul strict electric (posibil până la o viteză maximă de 100 km/h), maşina are la dispoziţie 40 CP şi un cuplu de 205 Nm, deci resurse foarte bune.

KIA Optima Hybrid are o putere totala de 206 CP si consuma in medie 6,1 litri/100 km

Prin urmare, performanţele maşinii se cifrează la un timp de 9,2 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă a maşinii este de 195 km/h. Poate că nu sună prea tentant din punct de vedere dinamic, însă avantajele se regăsesc la capitolul consum.

KIA Optima Hybrid afişează un consum mediu de 6,1 litri/100 km, cu 40% mai puţin faţă de versiunea dotată cu acelaşi motor pe benzină. În regim urban, consumă 6,5 litri/100 km, iar pe autostradă consumul scade la 5,8 litri/100 km. Valori foarte promiţătoare, mai ales pentru clientela nord-americană.

KIA Optima Hybrid are baterii litiu-polimer si poate functiona si strict electric pana la 100 km/h

Legătura dintre motorul termic şi cel electric este asigurată de un ambreiaj special, care prioritizează motorul electric la pornirea de pe loc sau viteze mici, constante. În general, maşina este propulsată de motorul termic, motorul electric având funcţie de generator pentru încărcarea bateriilor, dar şi de ajutor substanţial la urcarea rampelor, pentru păstrarea consumului de combustibil la cote cât mai reduse.

Nu lipseşte sistemul de oprire/pornire automată a motorului la semafor sau sistemul de recuperare a energiei la frânare. Bateriile sunt de tipul litiu-polimer, fiind dezvoltate în Coreea şi oferind o durată de încărcare mai mare cu 25% faţă de bateriile nichel-metal folosite de Toyota, de exemplu. Cutia de viteze este automată, cu 6 trepte, având un gabarit foarte compact.

Per total, sistemul de propulsie al lui KIA Optima Hybrid are atât dimensiunile, cât şi masa foarte reduse, conferindu-i maşinii o agilitate foarte bună pentru un sedan de asemenea categorie. Deşi preţurile încă nu au fost comunicate, KIA Optima Hybrid va putea fi cumpărată de americani chiar de la începutul lui 2011.

KIA Optima Hybrid va putea fi cumparata in USA de la inceputul lui 2011

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.