Noul BMW X5: primele imagini şi informaţii oficiale cu a treia generaţie BMW X5

La şapte ani de la lansarea celei de-a doua generaţii a modelului X5, BMW a publicat primele imagini şi informaţii oficiale despre cea de-a treia generaţie a maşinii care a inventat segmentul Sports Activity Vehicle (SAV).

LIVE: BMW X5, prim contact la Frankfurt

Noul X5 este mai luxos, mai frumos şi mai orice vreţi voi, cam asta e concluzia după primul contact cu el la Frankfurt. Avem materiale de calitate excepţională, BMW a preluat foarte mult din interiorul Seriei 5 pe acest model, astfel încât cu greu îi poţi reproşa ceva.

De aproape, maşina arată mai agresiv decât în poze, iar calitatea asamblării este fără reproş. Am spune totuşi că BMW trebuie să se decidă: dacă vrea o maşină sport, poate că elementele de design care aduc a off-roader ar trebui lăsate deoparte. Nu de alta, dar să nu creadă lumea altceva.

 

BMW X5 a ajuns la a treia generaţie, iar germanii au publicat primele informaţii şi imagini oficiale cu modelul care, la sfârşitul anului 1999, a fondat segmentul Sports Activity Vehicle (SAV).

Potrivit celor de la BMW, noul X5 se vrea o maşină care „stabileşte noi standarde în categoriile design puternic, spaţiu interior luxos, versatilitate de ultimă oră şi plăcerea de a conduce eficient”.

Designul exterior este mai degrabă o evoluţie decât o revoluţie în comparaţie cu generaţia a doua, ceea ce nu este neapărat rău. S-ar putea să se audă, însă, câteva voci care îşi vor exprima nemulţumirea faţă de felul în care arată noul X5. Dar, până la urmă, totul ţine de gusturi.

Zonele care încadrează proiectoarele de ceaţă sunt acum mai proeminente şi arată ca şi cum ar fi nişte obraji umflaţi, iar prizele de aer din colţurile de jos ale spoilerului faţă au fost remodelate pentru a emana ceva mai multă agresivitate.

În spate, modificările sunt la fel de subtile ca în faţă. Liniile caroseriei au fost rotunjite, iar stopurile arată acum ca blocurile optice de pe ultima generaţie BMW Seria 3 Sedan.

Interiorul are parte de o consolă centrală foarte asemănătoare cu cea din Seria 5, iar ecranul central, care înainte era încorporat în planşa de bord, a fost amplasat deasupra duzelor de aer centrale şi arată ca o tabletă, mai ales în varianta cu diagonală de 10,25 inci.

Noul BMW X5 are parte de o uşă a portbagajului care se deschide în două părţi – inferioară şi superioară, ce permite încărcarea mai uşoară a bagajelor. Mai mult, uşa poate fi deschisă şi închisă electric prin simpla apăsare a unui buton amplasat lângă scaunul şoferului. Şi, dacă tot a venit vorba despre echipamente acţionate electric, pe lista de opţionale se află un cârlig de remorcare care se extinde electric atunci când e nevoie de el.

Printre tehnologiile cu care poate fi dotat noul BMW X5 se numără sistemul Head-Up Display color, sistemul BMW Night Vision cu funcţie de detectare a oamenilor şi animalelor pe drumurile iluminate necorespunzător, asistentul digital la parcarea laterală şi longitudinală şi Trafic Jam Assistant, care poate ajusta viteza şi direcţia fără intervenţia şoferului în cazul unui ambuteiaj.

Atunci când va fi lansată, cea de-a treia generaţie a SAV-ului BMW X5 va fi disponibilă cu o selecţie de trei motoare, dintre care două diesel şi unul pe benzină. Varianta xDrive50i vine cu un motor V8 pe benzină de 4,4 litri care dezvoltă 450 CP, cu 43 mai mulţi decât predecesorul său, şi promite un consum mediu de carburant de 10,4 l/100 km, în timp ce sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 5,0 secunde.

BMW X5 xDrive30d are parte de un diesel de 3,0 litri care produce 258 CP şi un cuplu maxim de 560 Nm, în timp ce acceleraţia de la zero până la 100 km/h este făcută în 6,9 secunde, iar consumul mixt teoretic e de 6,2 l/100 km.

Al doilea diesel de la lansare este X5 M50d, care vine tot cu un propulsor de 3,0 litri, însă în acest caz dezvoltă 381 CP şi 740 Nm, valori care se traduc într-un sprint de la zero până la 100 km/h în 5,3 secunde. Consumul mediu teoretic este de 6,7 l/100 km.

În decembrie 2013, gama de motoare va fi completată cu variantele xDrive35i, xDrive40d, xDrive25d şi sDrive25d. Toate versiunile de motorizare au în echiparea standard o cutie de viteze automată cu opt trepte. Mai mult, în afară de sDrive25d, toate variantele de echipare vin cu sistemul de tracţiune integrală xDrive în standard.

A treia generaţie BMW X5 va fi produsă în fabrica Spartanburg din Statele Unite ale Americii, alături de modelele X3, X6 şi viitorul X4. În România, noul X5 va debuta în noiembrie 2013.

Video BMW X5:

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.