Noul Chevrolet Volt: informaţii şi imagini oficiale cu a doua generaţie

A doua generaţie a hibridei plug-in americane Chevrolet Volt a fost lansată la Salonul Auto Detroit 2015. Dacă nu îţi sună cunoscut numele, atunci îţi spun că prima generaţie a acestui model s-a vândut în România sub numele de Opel Ampera. Avem detalii mai jos.

Noul Chevrolet Volt: informaţii şi imagini oficiale cu a doua generaţie Noul Chevrolet Volt: informaţii şi imagini oficiale cu a doua generaţie

Modelul plug-in hybrid benzină-electric Chevrolet Volt a ajuns la a doua generaţie, iar asta înseamnă mai mult spaţiu, un sistem de propulsie mai eficient şi o greutate mai mică. În cazul în care ai uitat, prima generaţie a berlinei hibride americane s-a vândut şi în România sub numele de Opel Ampera.

Prezentat la Salonul Auto Detroit 2015, noul Chevrolet Volt renunţă la vechea configuraţie sportivă de patru locuri (2+2) în favoarea unei aranjări mai confortabile, care oferă acum cinci locuri (2+3).

Totodată, bordul aduce aminte de Opel Insignia facelift, cu câteva diferenţe notabile – ecranul de pe consola centrală dă impresia că pluteşte, iar cadranele de bord digitale au o temă de culoare care ar trebuie, teoretic, să ducă cu gândul la ecologie.

La partea tehnică, noul Volt are parte de un motor electric care dezvoltă 111 kW (sau echivalentul a 151 CP) şi 398 Nm, un set de baterii litiu-ion şi un motor pe benzină de 1,5 litri care joacă rolul unui range extender (sau, mai pe româneşte, generator de curent electric). Acesta din urmă intervine pentru a oferi cuplu roţilor din faţă doar în anumite situaţii de acceleraţie puternică la viteze mari, dacă bateria nu mai face faţă.

În rest, Volt merge 100% electric cât timp bateria este încărcată, noutatea fiind că motorul pe benzină nu mai intervine nici atunci când ai talpa la podea, ci doar când bateria nu mai are suficientă energie stocată. Acest lucru creşte eficienţa sistemului, cei 80 de km autonomie electrică fiind absolut suficienţi pentru deplasarea zilnică spre şi dinspre serviciu.

Potrivit companiei auto americane, noul sistem de propulsie e mai uşor cu aproximativ 45 kg decât predecesorul său, în vreme ce eficienţa a crescut cu 12%.

Sprintul de la zero până la 96 km/h (60 de mile pe oră) are nevoie de 8,4 secunde, iar viteza maximă este de 157 km/h, ceea ce nu e chiar impresionant, însă nu acesta e scopul maşinii - cu noile baterii, a doua generaţie Chevrolet Volt are o autonomie suficientă pentru o utilizare zilnică în mod 100% electric, în timp ce autonomia totală ajunge la 676 km.

Bateriile pot fi încărcate de la zero până la 100% în aproximativ 4,5 ore de la o priză casnică de 240 V.

Nu vom vedea, din păcate, acest model sub forma celei de-a doua generaţii de Opel Ampera, Opel urmând să scoată pe piaţă un succesor al lui Ampera cu alte caracteristici decât Chevrolet Volt, având în vedere vânzările dezamăgitoare ale modelului european (care nouă ne-a plăcut foarte mult, după cum am scris în numeroasele noastre teste cu Opel Ampera).

VIDEO:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.