Opel Insignia facelift 2013, test de prim contact. Smartsignia

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Test in premiera

Ne aflăm într-o clasă medie europeană dominată în continuare de veşnicul Passat, dar noutatea este că acum avem un nou competitor pe locul doi la vânzările continentale. Aţi ghicit, e Insignia. Iar faceliftul proaspăt primit o va ajuta să îşi menţină acest loc fără probleme, e adevărat, facilitat şi de non-combatul celor de la Ford.

Opel Insignia facelfit 2013

Cea mai frumoasă versiune de Insignia

Aţi citit deja pe site ce aduce nou faceliftul lui Insignia, eu mă voi rezuma la a spune că acesta îndepărtează partea frontală de stilul adus iniţial de conceptul Insignia din 2003. Dispar „aripile” descrise de partea de jos a spoilerului frontal, acestea fiind înlocuite de forme mai clasice, puternic cromate, care încearcă să redea o senzaţie de lăţire, de reaşezare pe orizontală a maşinii.

Designerii Opel s-au jucat un pic şi cu grila frontală, dar mai ales cu farurile şi stopurile, care redau acum o semnătură luminoasă unică, uşor de recunoscut de departe. Trebuie să le vedeţi „în acţiune” pentru a vă da seama ce drum lung a parcurs Opel în această privinţă – arată pur şi simplu încântător seara, ba chiar şi pe întuneric complet!

I’m sexy and I know it!

Declinat în versiune notchback (sedan), hatchback (de departe cea mai frumoasă), Sports Tourer (break) şi Country Tourer (un fel de allroad la discount), Insignia arată acum mai bine din toate părţile. Da, chiar şi varianta OPC, care, culmea, arată mai puţin sportiv decât hatchback-ul!

Printre inovaţiile tehnologice aduse de facelift se numără obturatorul activ de aer, care blochează fluxul de aer la motoarele diesel atunci când nu e nevoie să de răcire, micşorând astfel coeficientul aerodinamic (de sub 0.25, un record în clasă!), tracţiunea integrală adaptivă cu diferenţial electronic autoblocabil pe puntea spate (pe Cross Tourer), tempomatul adaptiv care are acum şi funcţie de oprire şi repornire automată în ambuteiaje (dacă optaţi pentru cutia automată), lumini de zi cu LED, hayon cu acţionare electronică pentru Sports Tourer şi Country Tourer şi multe altele. Un pachet întreg de dotări, aşadar, care ne arată că nu vorbim de un facelift discret, ci de unul masiv sub raportul tehnologiilor încorporate.

Faceliftul nu a atins însă doar exteriorul, principalele modificări având loc la interior. Să le examinăm.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide