Noul Ford Explorer – informaţii oficiale

Cel mai bine vândut SUV din istorie, Ford Explorer, îşi continuă povestea cu cel de-al cincilea capitol, unul care trebuie să ţină pasul cu concurenţa acerbă.

Ford Explorer este cel mai bine vândut SUV din istorie, în cei 20 de ani de carieră, fiind vândut în peste 6 milioane de unităţi, o performanţă considerabilă, dacă, teoretic, ne gândim că a pornit ca un automobil de nişă. De fapt Explorer a fost modelul care în anii '90 a făcut trecerea de la un segment de nişă către publicul larg, fiind al doilea cel mai bine vândut Ford din acea perioadă.

Astăzi Ford Explorer ni se prezintă în cea de-a cincea generaţie şi în invazia de modele crossover, rămâne un SUV tipic american. Deşi Ford nu ne spune încă nimic despre dimensiuni , noul Explorer nu pare mai mic decât precedenta generaţie, care se plasa între BMW X5 şi Audi Q7. În materie de aspect noua generaţie combină într-un mod interesant limbajul de design american, preluat de la Ford Taurus, cu ceva tuşe kinetice, dar este clar că vorbim de un automobil desenat cu gândul la americani fără a fi alterat prea mult de influenţele europene, cel puţin la exterior…

La interior însă, se pot observa însă uşoare influenţe de la noua generaţie Ford Focus, în special la volan, şi per total reprezintă o evoluţie considerabilă faţă de precedentul. Spaţiul este unul din atu-urile noului model, putând transporta în deplin confort şapte persoane, datorită celor trei rânduri de scaune. Din păcate oamenii de comunicare americani preferă să ne servească metafore în loc de date concrete şi nu îl putem compara cu modelele similare europene în termeni concreţi de spaţiu pentru pasageri şi bagaje.

În schimb, acest model face un pas important la capitolul economie de combustibil (dacă privim prin ochii unui american, desigur). Motorizarea de bază a lui Explorer este un 3.5 litri Ti-VCT V6,motor ce oferă 290 CP şi un cuplu de 346 Nm. Marea noutate este însă introducerea unui motor cu doar patru cilindri pentru Explorer. Este vorba de propulsorul 2.0 litri EcoBoost, disponibil şi în Europa, care dezvoltă 237 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 350 Nm între 1.700 şi 4.000 rpm. Iarăşi, cifrele de consum lipsesc din comunicatul oficial, precizându-se că noua generaţie este cu 30% mai eficientă decât precedenta. Ambele versiuni vin cuplate la o cutie automată cu 6 rapoarte şi cu un sistem 4WD inteligent.

Sistemul de tracţiune integrală este unul în care computerul ia deciziile cele mai bune pentru şofer. Astfel cel de la volan selectează tipul de teren pe care se rulează - normal, noroi, nisip, sau zăpadă - şi sistemul 4WD se adaptează la aceste condiţii pentru cea mai bună tracţiune. Asistarea la coborârea pantelor, Hill Descent Control™, face, de asemenea, parte din arsenalul pentru teren accidentat al noii generaţii Ford Explorer.

În privinţa dotărilor există trei nivele de echipare: Base, XLT şi Limited. Încă de la nivelul de echipare standard noul Explorer vine cu sistemul multimedia MyFord, inclusiv ecranul de 4,2 inch de pe consola centrală, cheie inteligentă, sistem de filtrare a aerului, coloană ajustabilă a volanului, cruise control, geamuri electrice şi închidere centralizată. Preţurile nu au fost încă anunţate şi nici dacă acest model va ajunge în Europa (probabil nu).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.