Premiera  Noul Volvo V60, breakul derivat din S60

Cei de la Audi se lăudau că au cele mai frumoase breakuri. Cei de la Volvo, însă, vor să îi contrazică, parcă, prin acest nou Volvo V60. Iată primele imagini şi informaţii oficiale cu breakul bazat pe noul S60.

După ce suedezii au cam rupt gura târgului cu noul Volvo S60, sunt pregătiţi să ne uimească în continuare, prezentând noul Volvo V60, versiunea break a noii berline de clasă medie - care deja a fost surpinsă de fotografii spion în primăvară.

Cei de la Volvo sunt foarte încrezători în succesul pe care noul V60 îl va avea, estimând că, pe plan european, vor fi nu mai puţin de 50.000 de cumpărători anual - practic, în Europa se pare că se va vinde cel mai bine noul model, Bătrânul Continent urmând a "înghiţi" 90% din producţia breakului suedez.

Oficialii suedezi laudă destul de mult noul model, afirmând că are mai mult alură de coupe decât de break - ceea ce nu e neapărat exagerat, V60 fiind foarte diferit de breakurile Volvo de până acum. Accentul este pus pe dinamism, al treilea geam lateral fiind foarte puţin înalt, iar plafonul destul de mult plonjat. Practic, V60 se apropie foarte mult de ideea de shooting break.

Partea din spate nu este surprinzătoare, "X"-ul stilizat, format de stopuri, fiind deja cunoscut de la SUV-ul XC60. Oricum, aspectul lui V60 din spate este unul foarte original, având un individualism pronunţat - am putea spune că, din spate, V60 arată mai bine decât S60.

În ciuda aspectului foarte reuşit de break sportiv, caracterul practic nu a fost lăsat deoparte. Hayonul este generos şi cu o decupare lată, iar luneta promite şi ea o vizibilitate excelentă. Totuşi, V60 nu îşi propune să doboare recorduri în materie de spaţiu interior, capacitatea portbagajului fiind de 430 litri, în configuraţia cu 5 locuri.

În schimb, ergonomia şi modularitatea sunt la cote foarte bune, bancheta fiind divizată 20:40:20, iar tetierele fiind rabatabile electric. În plus, acestea nu ocupă spaţiu atunci când se rabate bancheta, obţinându-se o suprafaţă perfect plană pentru transportul obiectelor voluminoase.

În rest, Volvo V60 beneficiază de acelaşi pachet tehnic evoluat de pe berlina S60. Opţional, sunt disponibile sistemul FOUR-C (controlul electronic al suspensiilor) şi sistemul de tracţiune integrală AWD (care e standard pe versiunea T6). Dintre sistemele electronice de siguranţă amintim prezenţa ASC (Advanced Stability Control), DSTC (Dynamic Stabilty and Traction Control), sistemul Pedestrian Detection sau pachetul City Safety.

Cea mai puternică versiune va fi Volvo V60 T6, cu un motor turbo în 6 cilindri, de 3,0 litri şi 304 CP. Gama de motoare pe benzină va mai cuprinde o versiune T5 (2,0 turbo - 240 CP), T4 (1,6 turbo - 180 CP) şi T3 (1,6 turbo - 150 CP), precum şi un 2,0T de 203 CP. Gama diesel porneşte cu motorul 1.6 D DRIVe (1,6 litri - 115 CP), urmat de două motoare cu 5 cilindri: D3 (2,0 litri - 163 CP) şi D5 (2,4 litri - 205 CP).

Noul Volvo V60 va fi construit în uzina suedeză din Torslanda, iar lansarea oficială a maşinii va avea loc la Salonul Auto Paris 2010.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.