Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010

Francezii au moştenit ceva din orgoliul lui Napoleon, aşa încât cunoscutul VW Golf GTI va fi de acum concurat de un alt GTI, dar francez: noul Peugeot 308 GTI. Să vedem dacă va avea rost duelul.

Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010 Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010

Noul Peugeot 308 GTiNu de mult, au apărut zvonuri privitor la o readucere în actualitate a logo-ului sportiv GTi de către Peugeot, după ce a fost "ţinut la sertar" cam mult timp, în opinia fanilor care îşi amintesc de miticul 205 GTi al anilor '80. Iar acum, modelul de clasă compactă Peugeot 308 are onoarea să poarte din nou acest logo.

La prima vedere, noul Peugeot 308 GTi arată aproape ca un 308 obişnuit. De fapt, arată aproape neschimbat faţă de 308 THP, care a fost, până acum, cel mai puternic model de serie 308.

Iar, dacă vă aşteptaţi ca logo-ul "GTi" (care apare mult prea discret pe maşină) să rivalizeze în mod direct cu logo-ul lui VW Golf GTI, din nou fanii Peugeot vor rămâne puţin dezamăgiţi: Şi asta deoarece sub capotă nu avem un motor de 2,0 litri turbo, ci un turbo de numai 1,6 litri, acelaşi de pe Peugeot RCZ.

Motor de 1,6 litri turbo si 200 CPPuterea micului turbo (dezvoltat împreună cu BMW) este de 200 CP/5.500-6.800 rpm, deci un minus de 10 CP faţă de referinţa categoriei, Golf GTI. Din fericire, cuplul motor este aproape la aceleaşi cote cu ale modelului german, valoarea maximă de 275 Nm fiind obţinută pe o plajă foarte largă de turaţii, între 1.700 şi 4.500 rpm (Golf GTI: 280 Nm/1.700-5.200 rpm).

Cutia de viteze este manuală, cu 6 trepte, principalele aspecte evidenţiate de francezi fiind consumul redus şi emisiile CO2 mici pentru nivelul de putere al lui 308 GTi: consum mediu teoretic de 6,9 litri/100 km (7,3 litri/100 km în cazul lui Golf GTI), respectiv 159 g/km CO2 (170 g/km CO2 pentru Golf GTI).

În ce priveşte performanţele dinamice, Peugeot 308 GTi se situează puţin în urma lui Golf GTI: demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,7 secunde (faţă de 6,9 secunde la Golf GTI), iar viteza maximă se cifrează la 237 km/h (Golf GTI ajunge la 240 km/h).

Mici modificari estetice pentru GTiPrin urmare, noul Peugeot 308 GTi nu e genul de sportiv foarte performant, lăsându-i acest rol fratelui coupe RCZ - trebuie menţionat şi faptul că 308 GTi este oferit doar în versiunea de caroserie cu 5 portiere, deci e clar că accentul este pus pe caracterul practic şi pe consumul mai redus.

Revenind la aspectul maşinii, cel mai important lucru care le va spune privitorilor că nu e doar un simplu 308 va fi setul de jante de 18", cu un design tehnic, încălţate cu pneuri late, de 225/40 R 18. Cele 5 spiţe lasă la vedere discurile de frână mai mari, de 340 mm pe faţă, respectiv 290 mm pe spate, iar garda la sol este coborâtă cu 10 mm.

Practic, din faţă 308 GTi nu se diferenţiază serios faţă de modelul inferior 308 THP, însă în spate există modificări mai serioase: un eleron mai mare şi o pereche de evacuări în stânga. Şi cam atât. Ah. să nu uităm de logo-ul "GTi", foarte mic, prezent atât pe aripile faţă, cât şi pe hayon.

Aproape ca un 308 de serieLa interior, 308 GTi se diferenţiază de modelul de serie prin suportul din aluminiu pentru piciorul stâng, măciulia tot din aluminiu a schimbătorului, volan sportiv îmbrăcat în piele sau ornamente piano-black.

De remarcat o "găselniţă" care îl va face pe 308 GTi să sune mai sportiv: adaptarea tehnologiei "Sound System", care constă într-o membrană vibratoare, cu un sistem de întârziere a sunetului şi un tub special acustic, pentru obţinerea unor armonice diferite de cele ale evacuării la evacuare. Astfel, sunetul motorului devine mult mai sportiv.

Prima piaţă unde va fi lansată maşina va fi, evident, cea franceză, unde Peugeot 308 GTi va avea un preţ de pornire de 26.900 euro, iar premiera va avea loc la Salonul Auto de la Paris 2010.

Noul Peugeot 308 GTi va incerca sa fie un rival mai econom pentru VW Golf GTI

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.