Porsche 911 GT3 este cadoul aniversar la 50 de ani de existenţă ai modelului 911

Autor: Andrei Nan acum 7 ani Prezentari

Gama Porsche 911 se îmbogăţeşte cu versiunea cea mai sportivă în acest moment: noul Porsche 911 GT3, dezvăluit în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2013.

Atenţie, când spunem ”sportiv” nu înseamnă că 911 GT3 îşi propune să rivalizeze cu alte maşini supersport ca putere maximă, deoarece pentru unii cei 475 CP afişaţi ar putea părea cam puţini.

Nu şi pentru cei care înţeleg aşa cum trebuie spiritul sportiv: motorul boxer aspirat, cu 6 cilindri şi o cilindree de 3,8 litri, este o evoluţie impresionantă a propulsorului de pe un 911 Carrera S normal, turaţia maximă fiind de 9.000 rpm (cu 500 rpm mai mult decât la precedentul GT3).

Mai important este faptul că, datorită masei reduse, noul 911 GT3 se poate lăuda cu un raport masă/putere de numai 2,96 kg/CP, ceea ce, împreună cu modificările intensive la capitolul aerodinamică, suspensii, direcţie şi frâne, îi asigură maşinii o manevrabilitate excepţională pe circuit.

De altfel, noul Porsche 911 GT3 a obţinut în testele neoficiale de pe Nurburgring un timp mai mic de 7 minute şi 30 de secunde – adică foarte aproape de fabulosul Carrera GT, care l-a avut în spatele volanului pe legendarul Walter Röhrl.

Performanţele de pe hârtie vin să consolideze cartea de vizită a lui Porsche 911 GT3: 0-100 km/h în doar 3,5 secunde, 0-200 km/h în mai puţin de 12 secunde şi o viteză maximă de 315 km/h.

Printre delicatesele tehnice, noul 911 GT3 se poate lăuda cu direcţia asistată electric şi transmisia automată cu dublu ambreiaj PDK. Puriştii pot sta liniştiţi, deoarece inginerii Porsche Motorsport le-au adaptat pentru utilizare racing (de exemplu, timpii de schimbare a treptelor sunt mai mici de 100 milisecunde).

În plus, pe noul 911 GT3 apare sistemul ”acrive rear wheel steering”, adică virarea roţilor spate la un unghi foarte mic, în sens invers faţă de cele din faţă, pentru asigurarea unei agilităţi cât mai bune. Suspensia este reglabilă, la fel şi unghiurile roţilor, iar puntea spate beneficiază de un diferenţial blocabil controlat electronic.

Tot acest meniu denumit Porsche 911 GT3 are un preţ de peste 135.000 de euro în Germania, oficialii aşteptându-se să vândă rapid toate modelele, multe dintre ele urmând a fi utilizate pe pistă.



Comentarii
Inchide