Premiera  Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale

Fanii Renaultsport, cei Volkswagen R sau ai gamei RS de la Ford nu mai au de ce să se certe, pentru că a apărut Subaru Impreza Cosworth, cel mai rapid hot hatch din istorie.

Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale

Segmentul hot hatch generează foarte multe pasiuni între fanii uneia sau alte mărci şi spiritele se încing atunci când este vorba de a nominaliza cel mai puternic sau performant hot hatch al momentului. Ford Focus RS500 i-a furat titlul onorific de cel mai puternic hot hatch lui Subaru STI, Megane R26.R i-a luat faţa lui STI pe circuit, iar VW Golf R se apropie de performanţele unui STI pe şosea. Dar japonezii cu ajutorul Cosworth revin puternic cu acest nou model.

Fără a exagera, Impreza STI Cosworth poate face de ruşine multe supercar-uri de sute de mii de euro. Trebuie să menţionăm doar faptul că acest model poate prinde 100 km/h în doar 3,7 secunde, adică cu 1,5 secunde mai repede decât STI-ul standard. Secretul constă în abilitatea celor de la Cosworth de a scoate încă 99 CP din versatilul boxer de 2.5 litri, totalizând acum 395 CP. În principal inginerii Cosworth au schimbat evacuarea şi unitate turbo, înlocuită cu una special dezvoltat pornind de la una Garrett. De asemenea, s-a montat altă pompă de ulei şi cămăşile pistoanelor au fost optimizate pentru a îmbunătăţi frecările din motor. Cel mai important aceste piese nu se vor găsi aftermarket, deci cei care vor performanţe similare trebuie să cumpere produsul original.

Alte îmbunătăţiri aduse hot hatch-ului standard s-au întreprins la suspensii acolo unde folosindu-se componente de la Eibach şi Bilstein s-a reuşit coborârea gărzii la sol cu 10 mm, rezultând un comportament numai bun pe circuit. Tot pentru a îmbrăţişa virajele cu viteza optimă, acest model a primit frâne de la AP Racing cu şase pistoane şi discuri pe faţă cu diametrul de 355 mm. În standard vor fi oferite pneuri Michelin Pilot Sport 3

În materie de aparenţe acest model se distinge îndeajuns de un STI standard, prin o textură diferită a grilei şi siglele STI, dar nu exagerează în mod ostentativ având jante pe 18 inchi şi acelaşi eleron standard. Nici interiorul nu diferă foarte mult de cel de serie, având scaune mai profilate şi finisaje piano black, dar parcă nu se ridică deloc de la preţul pe care îl are acest model. Pentru că Subaru Impreza STI Cosworth costă 49.995 lire, adică peste 58.000 de euro!

Adică, în alte cuvinte, cât două Renault Megane RS, sau două Golf GTI. Într-adevăr, din perspectiva exclusiv a performanţelor, nu există o altă variantă pentru a cumpăra cu aceeaşi bani ceva la fel de capabil, dar trebuie mult fanatism pentru a sacrifica plăcerile hedoniste pentru sportivitate pură. Doar 75 de modele vor fi însă fabricate şi probabil nu vor rămâne cu ele, fiind un model care poate sprinta până la 100 km/h umăr la umăr cu un Ferrari 599 GTB Fiorano sau 911 Turbo, de exemplu.


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.