Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale

Autor: Cosmin Iordache acum 10 ani Prezentari

Segmentul
hot hatch generează foarte multe pasiuni între fanii uneia sau alte
mărci şi spiritele se încing atunci când este vorba de a nominaliza
cel mai puternic sau performant hot hatch al momentului. Ford Focus
RS500 i-a furat titlul onorific de cel mai puternic hot hatch lui
Subaru STI, Megane R26.R i-a luat faţa lui STI pe circuit, iar VW
Golf R se apropie de performanţele unui STI pe şosea. Dar japonezii
cu ajutorul Cosworth revin puternic cu acest nou model.

Fără a exagera,
Impreza STI Cosworth poate face de ruşine multe supercar-uri de
sute de mii de euro. Trebuie să menţionăm doar faptul că
acest model poate prinde 100 km/h în doar 3,7 secunde,
adică cu 1,5 secunde mai repede decât STI-ul standard
.
Secretul constă în abilitatea celor de la Cosworth de a scoate încă
99 CP din versatilul boxer de 2.5 litri, totalizând acum 395 CP. În
principal inginerii Cosworth au schimbat evacuarea şi unitate
turbo, înlocuită cu una special dezvoltat pornind de la una
Garrett. De asemenea, s-a montat altă pompă de ulei şi cămăşile
pistoanelor au fost optimizate pentru a îmbunătăţi frecările din
motor. Cel mai important aceste piese nu se vor găsi aftermarket,
deci cei care vor performanţe similare trebuie să cumpere produsul
original.

Alte
îmbunătăţiri aduse hot hatch-ului standard s-au întreprins la
suspensii acolo unde folosindu-se componente de la Eibach şi
Bilstein s-a reuşit coborârea gărzii la sol cu 10 mm, rezultând un
comportament numai bun pe circuit. Tot pentru a îmbrăţişa virajele
cu viteza optimă, acest model a primit frâne de la AP Racing cu
şase pistoane şi discuri pe faţă cu diametrul de 355 mm. În
standard vor fi oferite pneuri Michelin Pilot Sport 3

În materie de
aparenţe acest model se distinge îndeajuns de un STI standard, prin
o textură diferită a grilei şi siglele STI, dar nu exagerează în
mod ostentativ având jante pe 18 inchi şi acelaşi eleron standard.
Nici interiorul nu diferă foarte mult de cel de serie, având scaune
mai profilate şi finisaje piano black, dar parcă nu se ridică deloc
de la preţul pe care îl are acest model. Pentru că Subaru
Impreza STI Cosworth costă 49.995 lire, adică peste 58.000 de
euro!

Adică,
în alte cuvinte, cât două Renault Megane RS, sau două Golf GTI.
Într-adevăr, din perspectiva exclusiv a performanţelor, nu există o
altă variantă pentru a cumpăra cu aceeaşi bani ceva la fel de
capabil, dar trebuie mult fanatism pentru a sacrifica plăcerile
hedoniste pentru sportivitate pură. Doar 75 de modele vor
fi însă fabricate şi probabil nu vor rămâne cu ele
, fiind
un model care poate sprinta până la 100 km/h umăr la umăr cu un
Ferrari 599 GTB Fiorano sau 911 Turbo, de exemplu.




Comentarii
Inchide