VW Golf 6 Bi-Fuel

Autor: Cosmin Iordache 04 dec. 2008 Prezentări

Golf Bi-Fuel - rezervorul in locul rezerveiÎn contextul crizei economice, cei de la Volkswagen caută noi soluţii de a produce maşini mai economice şi una dintre ele este introducerea unei versiuni a modelului Golf 6 alimentată atât cu benzină, dar şi cu gaz petrolifer lichefiat, sau mai exact GPL. Acest model, lansat la salonul de la Bologna, aflat în desfăşurare, este primul din istoria constructorului din Wolfsburg care trece pe această variantă alternativă de propulsie.

Motorul care poate fi alimentat atât cu benzină, cât şi cu GPL, va fi cel de 1.6 litri uşor modificat pentru a deveni bivalent. Porpulsorul dezvoltă alimentat cu GPL 98 CP şi necesită pentru 100 km parcurşi doar  9,2 litri de gaz. Pe benzină Golf Bi-Fuel va consuma 7,1 litri de comustibil, ceea ce înseamnă că, la preţurile combustibililor din Germania, Golf-ul alimentat pe gaz va garanta o economie de 2 euro la fiecare 100 km parcursă. La noi, în condiţiile în care GPL-ul costă în jur de 2 lei pe litru, iar benzina a coborât sub 3 lei pe litru, parcurgerea unei distanţe de 100 km va însemna o economie de 3 lei, deci mai puţin de un euro. Totuşi, cu un plin de benzină şi unul de gaz, acest model se poate lăuda cu autonomie record de aproape 1.100 km.

Dacă la capitolul buget Golf Bi-Fuel este mai economic, dar situaţia variază de la ţară la ţară, la capitolul ecologie se dovedeşte mai prietenos cu mediul, pe GPL având emisii de 149 g/km, iar pe benzină acesta emite 169 g/km.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide