Cel mai puternic Suzuki Kizashi: turbo şi 290 CP

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Tuning auto

Suzuki Kizashi Turbo ConceptSedanuri japoneze turbo, de
aproape 300 CP şi cu tracţiune 4×4, am mai văzut: Subaru Impreza STi sau Mitsubishi Lancer EVO. Şi cei de la Mazda au
încercat să intre în acest club cu Mazda6 MPS, în timp ce Toyota nu
a încercat să tatoneze acest domeniu.

Despre Suzuki nu ne-am fi închipuit că poate ajunge să cocheteze
cu această nişă, nici după lansarea noului sedan Suzuki Kizashi. Totuşi, la Salonul Auto
New York a fost prezentată
versiunea Kizashi Sport, care
presupunea doar doar un kit estetic mai agresiv. Dar care era şi un
preview suficient de grăitor pentru ce ar putea deveni Kizashi.

Iar acum, tunerul de casă Road Race Motorsports ne oferă această
creaţie, considerată, deocamdată, doar un concept realizat pe baza
unui model Kizashi GTS. Motorul maşinii este acelaşi patru cilindri
de 2,4 litri, care în varianta de serie dezvoltă 185 CP, însă, în
acest caz, a fost dotat cu un turbocompresor 16G.

Motorul turbo dezvolta 290 CPPe lângă care a mai fost
adoptat un intercooler de mare capacitate, au fost modificate
injectoarele, precum şi supapa de presiune sau sistemul de admisie.
Rezultatul final: 290 CP, deci foarte aproape de
cei 300 CP ai lui Subaru Impreza STi sau de cei 295 CP ai lui
Mitsubishi Lancer EVO.

Totuşi, comparaţiile se opresc aici, deoarece rivalii japonezi
au sânge de raceri, în timp ce Kizashi Turbo este, mai
degrabă, un atlet de weekend
. Nici kitul estetic nu îi
conferă aşa multă agresivitate: forma rotunjită a caroseriei este
garnisită doar cu un eleron Delta Tech Engineering, iar evacuările
triunghulare de pe laterale nu sunt însoţite şi de un difuzor.

Kizashi Turbo nu arata agresivJantele de 19″au un design
destul de cuminte, fiind încălţate cu pneuri Dunlop, iar tunerul
Road Race a mai adaptat pe maşină arcuri racing, coborând puţin
garda la sol.

Informaţii despre alte modificări ale maşinii nu au fost date,
dar se pare că, iniţial, proiectul presupunea adoptarea unui motor
V6 de 3,5 litri, de origine GM – însă noul parteneriat
Suzuki-Volkswagen a scos din discuţie această soluţie.



Comentarii
Inchide