Cel mai puternic Suzuki Kizashi: turbo şi 290 CP

Un Suzuki de aproape 300 CP? Un model de serie? Şi un sedan, pe deasupra? Oare chiar e Suzuki? Multe întrebări, un singur răspuns: Suzuki Kizashi Turbo.

Cel mai puternic Suzuki Kizashi: turbo şi 290 CP Cel mai puternic Suzuki Kizashi: turbo şi 290 CP

Suzuki Kizashi Turbo ConceptSedanuri japoneze turbo, de aproape 300 CP şi cu tracţiune 4x4, am mai văzut: Subaru Impreza STi sau Mitsubishi Lancer EVO. Şi cei de la Mazda au încercat să intre în acest club cu Mazda6 MPS, în timp ce Toyota nu a încercat să tatoneze acest domeniu.

Despre Suzuki nu ne-am fi închipuit că poate ajunge să cocheteze cu această nişă, nici după lansarea noului sedan Suzuki Kizashi. Totuşi, la Salonul Auto New York a fost prezentată versiunea Kizashi Sport, care presupunea doar doar un kit estetic mai agresiv. Dar care era şi un preview suficient de grăitor pentru ce ar putea deveni Kizashi.

Iar acum, tunerul de casă Road Race Motorsports ne oferă această creaţie, considerată, deocamdată, doar un concept realizat pe baza unui model Kizashi GTS. Motorul maşinii este acelaşi patru cilindri de 2,4 litri, care în varianta de serie dezvoltă 185 CP, însă, în acest caz, a fost dotat cu un turbocompresor 16G.

Motorul turbo dezvolta 290 CPPe lângă care a mai fost adoptat un intercooler de mare capacitate, au fost modificate injectoarele, precum şi supapa de presiune sau sistemul de admisie. Rezultatul final: 290 CP, deci foarte aproape de cei 300 CP ai lui Subaru Impreza STi sau de cei 295 CP ai lui Mitsubishi Lancer EVO.

Totuşi, comparaţiile se opresc aici, deoarece rivalii japonezi au sânge de raceri, în timp ce Kizashi Turbo este, mai degrabă, un atlet de weekend. Nici kitul estetic nu îi conferă aşa multă agresivitate: forma rotunjită a caroseriei este garnisită doar cu un eleron Delta Tech Engineering, iar evacuările triunghulare de pe laterale nu sunt însoţite şi de un difuzor.

Kizashi Turbo nu arata agresivJantele de 19"au un design destul de cuminte, fiind încălţate cu pneuri Dunlop, iar tunerul Road Race a mai adaptat pe maşină arcuri racing, coborând puţin garda la sol.

Informaţii despre alte modificări ale maşinii nu au fost date, dar se pare că, iniţial, proiectul presupunea adoptarea unui motor V6 de 3,5 litri, de origine GM - însă noul parteneriat Suzuki-Volkswagen a scos din discuţie această soluţie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.