Creaţie a studenţilor: Mercedes B-Class cu motor V8

Zvonurile spun că AMG va face, în viitor, un model bazat pe micul A-Class. Inginerii Mercedes au fost, însă, devansaţi de studenţii Mercedes. Care au luat familistul monovolum B-Class şi l-au echipat cu un V8 de aproape 500 CP! Rezultatul? Vedeţi în continuare.

Clienţii monovolumului Mercedes B-Class nu prea se gândesc la sportivitate, nu-i aşa? Ei bine, nici inginerii germani, cea mai puternică versiune fiind B200 Turbo, cu o putere maximă de 193 CP. De fapt, în ce priveşte modelul familist, pe inginerii Mercedes îi preocupă mai degrabă ecologia, dovadă fiind versiunea B-Class F-Cell.

Şeful fabricii Mercedes de la Rastatt, unde se asamblează B-Class, a venit, totuşi, cu propunerea realizării unui model special. Caietul de sarcini prevedea ca spaţiul interior să rămână neafectat, exteriorul şi interiorul maşinii să aibă prea multe modificări, iar maşina să se preteze la utilizarea cotidiană.

Cea mai interesantă idee pentru o astfel de modificare a venit din partea lui Andreas Wurz, angajat al departamentului de training, care a propus un B-Class sportiv. Sau, după cum urma să fie botezat ulterior, un B 55 AMG. Destul de tentant, nu? Aşa încât a primit undă verde şi, împreună cu o echipă de studenţi, care îşi făceau internship-ul la Mercedes, s-a pus pe treabă.

O treabă serioasă. Mai întâi, a fost luată în colimator o versiune Mercedes B200 CDI, maşină destinată doar departamentului de training. Apoi, s-a trecut la implementarea grupului motopropulsor, preluat de pe berlina Mercedes E 550. Este vorba despre un motor V8 de 5,5 litri, cuplat la o cutie de viteze automată cu 7 trepte.

Pentru echipa de studenţi, această conversie a fost memorabilă, din punct de vedere didactic. Interesant, problemele majore nu au provenit de la montarea motorului, ci mai degrabă au fost cauzate de găsirea unei soluţii pentru a transforma B-Class dintr-o maşină cu tracţiune pe faţă într-una cu propulsie pe punea spate.

Pentru aceasta, s-a apelat la puntea unei versiuni mai vechi E-Class W210, pentru care a fost proiectat un subcadru special de prindere. Astfel, puterea de 385 CP şi cuplul impresionant de 530 Nm pot fi utilizate judicios, asta şi în urma reconfigurării unităţii electronice centrale.

Pentru ca maşina să poată fi utilizată la adevărata capacitate, au fost modificate serios şi sistemele de direcţie şi de frânare (discuri ventilate şi peforate, de 345 mm în faţă, respectiv 300 mm în spate), în timp ce suspensia este foarte coborâtă, iar trenul de rulare beneficiază de jante AMG de 18", cu pneuri late, de 235/40 ZR 18 pe faţă, respectiv 255/35 ZR 18 pe spate.

În final, maşina ajunge să cântărească 1.620 kg la gol, ceea ce înseamnă cu doar 180 kg mai mult decât versiunea modelului de la care s-a plecat. Prin urmare, şi performanţele se anunţă excelente, cu un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 6 secunde şi o viteză maximă limitată la 250 km/h.

VEZI CE POATE MERCEDES B 55 AMG!

Mercedes B 55 AMG facut de... studenti de pe tare.ro

De ce acest Mercedes B 55 AMG? După cum afirmă oficialii Mercedes, este un foarte bun exemplu pentru potenţialul pe care îl are departamentul de training. Şi suntem "ameninţaţi" că ne mai aşteaptă şi alte surprizeinteresante în viitor.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.