Creaţie a studenţilor: Mercedes B-Class cu motor V8

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Tuning auto

Clienţii monovolumului
Mercedes B-Class
nu prea se gândesc la
sportivitate
, nu-i aşa? Ei bine, nici inginerii germani,
cea mai puternică versiune fiind B200 Turbo, cu o putere maximă de
193 CP. De fapt, în ce priveşte modelul familist, pe inginerii
Mercedes îi preocupă mai degrabă ecologia, dovadă fiind
versiunea B-Class F-Cell
.

Initial, Mercedes B 55 AMG a fost un banal B200 CDI

Şeful fabricii Mercedes de la Rastatt, unde se asamblează
B-Class, a venit, totuşi, cu propunerea realizării unui
model special
. Caietul de sarcini prevedea ca spaţiul
interior să rămână neafectat, exteriorul şi interiorul maşinii să
aibă prea multe modificări, iar maşina să se preteze la utilizarea
cotidiană.

Cea mai interesantă idee pentru o astfel de modificare a venit
din partea lui Andreas Wurz, angajat al departamentului de
training, care a propus un B-Class sportiv. Sau, după cum
urma să fie botezat ulterior, un B 55 AMG
. Destul de
tentant, nu? Aşa încât a primit undă verde şi, împreună cu o echipă
de studenţi, care îşi făceau internship-ul la Mercedes, s-a pus pe
treabă.

Mercedes B 55 AMG a primit un motor V8 de 385 CP si are acum propulsie pe puntea spate

O treabă serioasă. Mai întâi, a fost luată în colimator o
versiune Mercedes B200 CDI, maşină destinată doar departamentului
de training. Apoi, s-a trecut la implementarea grupului
motopropulsor, preluat de pe berlina Mercedes E 550
. Este
vorba despre un motor V8 de 5,5 litri, cuplat la o cutie de viteze
automată cu 7 trepte.

Pentru echipa de studenţi, această conversie a fost memorabilă,
din punct de vedere didactic. Interesant, problemele majore nu au
provenit de la montarea motorului, ci mai degrabă au fost cauzate
de găsirea unei soluţii pentru a transforma B-Class dintr-o
maşină cu tracţiune pe faţă într-una cu propulsie pe punea
spate.

Pentru aceasta, s-a apelat la puntea unei versiuni mai
vechi E-Class W210
, pentru care a fost proiectat un
subcadru special de prindere. Astfel, puterea de 385 CP şi cuplul
impresionant de 530 Nm pot fi utilizate judicios, asta şi în urma
reconfigurării unităţii electronice centrale.

Mercedes B 55 AMG a primit multe modificari tehnice, din domeniul tuningului

Pentru ca maşina să poată fi utilizată la adevărata capacitate,
au fost modificate serios şi sistemele de direcţie şi de
frânare
(discuri ventilate şi peforate, de 345 mm în faţă,
respectiv 300 mm în spate), în timp ce suspensia este foarte
coborâtă, iar trenul de rulare beneficiază de jante AMG de 18″, cu
pneuri late, de 235/40 ZR 18 pe faţă, respectiv 255/35 ZR 18 pe
spate.

În final, maşina ajunge să cântărească 1.620 kg la gol, ceea ce
înseamnă cu doar 180 kg mai mult decât versiunea modelului de la
care s-a plecat. Prin urmare, şi performanţele se anunţă
excelente, cu un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 6
secunde
şi o viteză maximă limitată la 250 km/h.


VEZI CE POATE MERCEDES B 55 AMG!


Mercedes B 55 AMG facut de… studenti
de pe tare.ro

De ce acest Mercedes B 55 AMG?
După cum afirmă oficialii Mercedes, este un foarte bun exemplu
pentru potenţialul pe care îl are departamentul de training. Şi
suntem „ameninţaţi” că ne mai aşteaptă şi alte surprizeinteresante
în viitor.

Mercedes B 55 AMG a fost realizat de o echipa de studenti internship Mercedes



Comentarii
Inchide