Rinspeed 997 Turbo Le Mans 600

Elveţienii nu se pricep doar la ciocolată şi bănci. Unii dintre ei îşi pun amprenta pe creaţii dintre cele mai exclusiviste.

Rinspeed 997 Turbo Le Mans 600 Rinspeed 997 Turbo Le Mans 600
În patria bancherilor, maşinile supersport nu sunt ceva ieşit din comun. Un Porsche 911 Turbo, ultima generaţie (997), trece uşor neobservat printre alte mărci de prestigiu, chiar dacă este alb. Însă, dacă dispune de câteva detalii exclusiviste, intră automat într-un club aparte, cu aprecieri din partea cunoscătorilor. Rinspeed este un abonat al acestor cluburi exclusiviste, punându-şi amprenta şi pe ultima bombă Porsche 911 Turbo.

Despre Le Mans nu mai are sens să dăm explicaţii, mai ales pasionaţilor de maşini sportive şi de motorsport. E clar că "Le Mans" semnifică o ediţie specială, care face diferenţa între colecţionarii cu bani şi cei cu foarte mulţi bani şi multă pasiune. Numărul din logo-ul "Le Mans 600" are o semnificaţie foarte pragmatică, fiind valoarea puterii motorului bi-turbo. Modificările acestuia cuprind două turbocompresoare VTG, admisie din carbon cu filtre sport, intercoolere îmbunătăţite şi, bineînţeles, evacuare sport şi convertoare catalitice cu metal. Toate acestea în condiţiile în care "flat-six" are aceeaşi cilindree de 3,6 litri.

Nu e de mirare că bolidul are nevoie de numai 10,9 secunde pentru demaraj. Pentru demarajul până la 200 km/h, deoarece prima sută este atinsă în numai 3,3 secunde. Nu ştim care este demajul până la 300 km/h, însă Rinspeed anunţă că Le Mans 600 se plafonează pe la 343 km/h. Cu alte cuvinte, topul celor mai puternice "street legal" s-a mai îmbogăţit cu o bestie. Totuşi, Rinspeed nu a reuşit să intre în topul maşinilor sport cu un cuplu de peste 1.000 Nm, deoarece acest Porsche dezvoltă "doar" 800 Nm la 4.000 rpm - în schimb, are şanse să intre în topul maşinilor cu cele mai multe rânduri de pneuri schimbate pe lună...

Cum opreşti o asemenea bombă de la aproape 350 km/h? Simplu, jantele de 20" ascund discuri de frână imense, de 380 mm în faţă şi 360 mm în spate. În plus, acestea sunt dotate cu etriere din aluminiu cu 8 (!) pistonaşe în faţă şi 6 în spate, iar suspensia asistată electronic PASM a fost optimizată de Bilstein, pentru a-i conferi maşinii un comportament racing. Cât despre contactul cu solul, nici o grijă: pneurile spate au 325 mm lăţime.

Cu toate că datele tehnice fac impresia că Rinspeed a creat o brută, vizual efectul nu este exagerat, "Le Mans 600" fiind chiar echilibrat. Spoilerul a fost redesenat, dar de o manieră discretă, aripioarele aerodinamice din partea inferioară fiind din carbon. Material utilizat din plin şi pentru aripa deportantă din spate, modificată faţă de eleronul original. Albul caroseriei nu este de natură să suscite un interes deosebit, însă marele lui avantaj este că evidenţiază logo-ul "Le Mans" de pe uşile laterale şi din spate.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.