24 Aprilie în istoria automobilistică

Pe 24 Aprilie sărbătorim un accesoriu automobolistic, care indiferent de model, este în permanenţă cu noi: plăcuţa de înmatriculare.

24 Aprilie în istoria automobilistică 24 Aprilie în istoria automobilistică

24 Aprilie 1901 - În această zi în New York sunt introduse primele plăcuţe de înmatriculare cu un sistem de notare format din cifre şi litere, care este practic strămoşul algoritmului de înregistrare folosit astăzi la nivel global. Nu vorbim de introducerea absolută a primelor plăcuţe de înmatriculare, acesta fiind introduse mult mai devreme în 1890 în Franţa şi preluate apoi de alte ţări europene. Acele plăcuţe erau însă mai degrabă o numerotare a maşinilor existente într-o anumită ţară şi, dată fiind creşterea numărului de automobile din anii următori, soluţia s-ar fi dovedit nesustenabilă pe termen lung.

Modelul impus de statul american era însă format din iniţialele proprietarului şi un număr, fiind astfel mai permisiv în combinaţii. Pentru a înscrie vehiculul în registrul rutier, proprietarul trebuia să plătească şi o taxă de 1 dolar. Ulterior şi celelalte state americane au preluat sistemul , iar statele Massachuestts şi West Virginia au fost primele state în care au emis plăcuţe standard în 1903..

La început plăcuţele nu erau emise de autoritatea rutieră şi fiecare putea să şi-le confecţioneze după bunul plac. În următorii an s-au ajuns la mai multe consensuri , dar nu la un acord global privind dimensiunea, existând diferenţe mari între ţări. În 1957 constructorii de automobile au căzut la o înţelegere cu guvernele pentru a produce plăcuţe cu dimensiunea standard la nivel continental. Astfel cele europene au lungimea de 520 mm şi lăţimea de 110 sau 120, în Australia sunt de 372 mm x 135 mm, iar în America 300 mm x 150 mm. Acestea sunt însă doar standarde generale şi mici particularităţi încă se regăsesc în anumite ţări.


24 Aprilie 1995 - Ultimul Chevrolet Corvette ZR1 conceput şi asamblat în parteneriat cu Lotus este produs, după o serie de 6.939 exemplare. În acea perioadă Lotus era deţinut de General Motors şi datorită pedigree-ului sportiv au contribuit la versiunea ZR1 cu motorul LT5 V8 care dezvolta 375 CP. Lotus a mai contribuit la setările trenului de rulare la acel model. Chevrolet ZR1 a revenit cu o a doua reincarnare în 2009, dar care nu mai are nici-o legătură cu Lotus.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.