BMW: Motoarele diesel mai rezistă cel puţin 20 de ani, cele pe benzină cel puţin 30 de ani

BMW pune accent pe electrificarea vehiculelor, însă asta nu înseamnă că germanii nu vor investi puternic în motoarele cu combustie internă în viitorul apropiat.

BMW: Motoarele diesel mai rezistă cel puţin 20 de ani, cele pe benzină cel puţin 30 de ani BMW: Motoarele diesel mai rezistă cel puţin 20 de ani, cele pe benzină cel puţin 30 de ani

BMW pune accent pe electrificarea vehiculelor, însă asta nu înseamnă că germanii nu vor investi puternic în motoarele cu combustie internă în viitorul apropiat, informează Automotive News Europe.

"O estimare optimistă de 30% maşini electrificate (baterie şi plug-in hybrid) din vânzări până în 2025, înseamnă că cel puţin 70% din vehiculele noastre vor avea un motor cu combustie internă", a declarat Klaus Froelich, membru al Consiliului de administraţie BMW.

BMW estimează că motoarele diesel vor mai supravieţui cel puţin 20 de ani, în timp ce pentru cele pe benzină estimează cel puţin 30 de ani, a anunţat Froelich. "Sunt zone fără o infrastructură de reîncărcare precum Rusia, Orientul Mijlociu şi partea vestică din China, deci ei se vor baza pe motoare conveţionale încă 10-15 ani", a adăugat el.

Partea de coastă a Chinei şi marile oraşe precum Beijing şi Shanghai vor avea doar maşini electrice în aproximativ 10 ani, în timp ce Europa va fi mai receptivă la modelele plug-in hybrid, estimează Froelich. În SUA, maşinile pur electrice se vor vinde mai ales pe coasta vestică şi într-o parte a celei de Est, dar nu vor deveni predominante.

La ce motoare diesel şi benzină va renunţa BMW

Deşi motoarele cu combustie internă vor rămâne în portofoliul BMW o perioadă, numărul acestora se va reduce drastic.

În ceea ce priveşte motorizările diesel, constructorul va renunţa la unitatea cu 3 cilindri de 1,5 litri. Va dispărea pentru că aducerea acestui motor la standarderele tot mai dure de emisii din Europa atrage costuri prea mari. Acest propulsor este oferit doar în Europa.

Totodată, dieselul BMW în 6 cilindri care produce 400 de cai-putere, oferit pe 750d, nu va fi înlocuit, pentru că este prea scump şi complicat de produs, având patru turbine, a spus Froelich.

BMW ca continua să dezvolte motoare diesel cu 4 şi 6 cilindri, dar acestea nu vor avea mai mult de 3 turbine.

Motoarele pe benzină mari au zilele numărare, în special cele V12. "În fiecare an BMW investeşte bani să aducă motorul V12 la noile standarde de emisii, în special în China", a declarat Froelich. La un volum de vânzări de 5.000 de unităţi anual la nivel mondial, inclusiv Rolls-Royce, costurile acestor modificări se ridică la câteva mii de euro pe unitate.

Suprinzător, Froelich a spus că BMW lucrează la o situaţie în care să păstreze motoarele V8 pe benzină.

"Motoarele în 6 cilindri tip plug-in hybrid produc deja peste 680 CP şi suficient cuplu încât să distrugă orice transmisie", a spus Froelich.

Este nevoie de motoarele V8 electrificate pentru că cele aspirate sunt taxate dur pe anumite pieţe din cauza emisiilor ridicate.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.