Ce se va întâmpla cu trotinetele electrice? Noi reguli, din toamnă

Trotinetele electrice sunt din ce în ce mai populare, dar circulaţia acestora nu este în prezent reglementată. Acest lucru se va schimba din toamnă, odată cu întoarcerea parlamentarilor din vacanţă. Noi informaţii provenite de la surse din Poliţie indică faptul că trotinetele electrice vor avea propriul capitol în Codul Rutier.

Ce se va întâmpla cu trotinetele electrice? Noi reguli, din toamnă Ce se va întâmpla cu trotinetele electrice? Noi reguli, din toamnă

Trotinetele electrice s-au înmulţit în marile oraşe, mai ales după ce serviciile de închiriere ca Lime sau eWolf au devenit populare. În prezent, legislaţia nu prevede nimic referitor la trotinetele electrice, acestea operând într-o zonă gri a legislaţiei. Cu alte cuvinte, acestea nu sunt omologate pentru circulaţia pe drumurile publice, iar conducătorii lor nu sunt obligaţi să respecte vreo regulă.

Poliţiştii brigăzii rutiere, societăţile de asigurări, primăriile şi diverse grupuri parlamentare caută soluţii şi încearcă să elimine vidul legislativ.

„Au loc în acest moment discuţii inter- şi intra-instituţionale în vederea identificării celei mai bune variante pentru a modifica legislaţia rutieră în vigoare, tocmai pentru a creşte siguranţa tuturor participanţilor la trafic, inclusiv a conducătorilor de trotinete electrice”, spune comisar şef Cristian Andrieş, Direcţia Rutieră IGPR.

După cum scriam în luna iunie, există deja un proiect depus la Camera Deputaţilor, dar acesta urmează să fie îmbunătăţit după consultări cu toţi factorii  implicaţi. Potrivit acestui proiect, trotineta electricî este un vehicul cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 40 km/h şi care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 2 kW.

Pe dea altă parte, surse din cadrul poliţiei rutiere susţin că în viitoarea legislaţie rutieră trotineta care nu va depăşi viteza maximă de 24 de kilometri la oră va avea acelaşi statut ca bicicleta, adică utilizatorul o va putea folosi neînmatriculată pe drumurile publice. Trotinetele electrice care vor circula însă cu peste 24 de kilometri la oră vor fi înregistrate la primăriile de domiciliu şi vor primi numere de înmatriculare, aşa cum se întâmplă în prezent cu scuterele.

Pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, potrivit proiectului depus la Camera Deputaţilor. De asemenea, este prevăzută şi obligativitatea purtării unei căşti de protecţie pentru conducătorii de trotinete electrice pe drumurile publice, dacă aceştia au sub 18 ani.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.