Englezii aşteaptă cu nerăbdare Dacia, dar nu se dau în vânt după Renault

Din 2012, Dacia va începe comercializarea în Marea Britanie a modelelor Sandero şi Duster. În acelaşi timp, însă, Renault îşi va restrânge gama şi chiar şi numărul de dealeri, pe fondul vânzărilor foarte slabe.

Englezii aşteaptă cu nerăbdare Dacia, dar nu se dau în vânt după Renault Englezii aşteaptă cu nerăbdare Dacia, dar nu se dau în vânt după Renault

Nu mai e o noutate faptul că Dacia va debuta oficial pe piaţa auto a Marii Britanii din 2012 cu Duster, care va avea un preţ de pornire sub 10.000 lire sterline, dar şi cu Sandero, care va porni de la 7.000 lire sterline. Preţuri foarte competitive pentru segmentele lor.

Atât de competitive, încât directorul Renault UK, Thierry Sybord, a afirmat că maşinile Dacia nu vor beneficia de nici un discount, nici măcar pentru clienţii de maşini de flotă. Conform analizelor specialiştilor, Dacia va atrage cumpărători din rândurile altor branduri auto considerate low-cost pe piaţa britanică, dar şi dintre cei care preferă maşini second hand.

La întrebarea dacă Dacia va canibaliza vânzările Renault, Thierry Sybord a încercat să răspundă optimist, dar realitatea este de natură să le dea motive de îngrijorare oficialilor Renault. Pe piaţa auto britanică, vânzările de maşini Renault au scăzut cu circa 60% în ultimii 5 ani (de la 127.000 de maşini în 2006 la doar 51.000 în 2011).

Prin urmare, s-a luat decizia ca în 2012 să fie scoase de la vânzare nu mai puţin de 9 modele din gama constructorului francez: Modus şi Grand Modus, Wind, Kangoo VP, Laguna (berlină, break şi coupe), Espace şi Grand Espace. Conform surselor din cadrul Renault, Carlos Ghosn vrea eficienţă maximă, aşa încât în Anglia Renault se va concentra pe maşinile electrice, pe cele de clasă mică şi compactă, precum şi pe modelele RenaultSport, cu un succes peste aşteptări la englezi.

Concomitent, Renault îşi va scădea numărul de distribuitori de la circa 200 la doar 125-130. Dacia nu va avea showroomuri separate, urmând a fi vândută prin intermediul showroomurilor Renault. Aşteptăm foarte curioşi feedbackul publicului englez şi comportamentul clienţilor Renault: oare vor fi aceştia seduşi de preţurile mult mai mici ale maşinilor Dacia?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.