Finalul unei ere Ferrari: Brandul este separat de Fiat Chrysler Automobiles

Producătorul italian de maşini supersport este separat de compania-mamă, Fiat, după mai bine de 45 de ani de co-existenţă. Motivul este, desigur, unul economic.

Finalul unei ere Ferrari: Brandul este separat de Fiat Chrysler Automobiles Finalul unei ere Ferrari: Brandul este separat de Fiat Chrysler Automobiles

Se pare că roadsterul Ferrari F60 America nu este singurul cadou pe care Marchionne îl face americanilor. Oficialii Ferrari au anunţat că vor separa brandul exotic de compania-mamă Fiat, sub aripa căruia Căluţul Cabrat a stat aproape jumătate de secol, Ferrari urmând să fie listat la bursa de la New York. 

Procentul de acţiuni disponibile publicului larg va fi, însă, de doar 10% (cel puţin deocamdată), restul de 90 de procente fiind împărţit între acţionarii grupului. John Elkann, deţinătorul Fiat-Chrysler, îi acordă, se pare, încă un vot de încredere lui Sergio Marchionne, anunţând că este încântat să fie parte din această schimbare istorică pentru Ferrari.

Motivul principal al acestei mişcări este aceea de a asigura o sursă de venit sigură Marelui Plan al lui Marchionne, cu care acesta din urmă a avut câteva probleme de ordin pecuniar încă de la început - „investiţii de 56 de miliarde de euro” nu este chiar cea mai liniştitoare expresie pentru un deţinător de acţiuni. În 2011, Marchionne a estimat Ferrari la peste 10 miliarde de dolari, iar listarea de acum la bursă speră să redea grupului Chrysler circa 1 miliard de euro. 

Dacă răspunsul lui di Montezemolo, la demisia sa de acum câteva săptămâni, nu a fost unul mulţumitor pentru tine - „Viaţa este ciudată. Viaţa face surprize. Este important pentru noi să privim în viitor” - s-ar putea ca publicarea acestei strategii să desluşească mesajul criptat al lui Luca. 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.