Honda Civic Type R: VTEC Turbo cu 310 CP

Noua generaţie Civic Type R se recomandă ca „maşină de curse pentru drumuri publice” şi noi nu avem nicio obiecţie aici. E nebunie curată!

Honda Civic Type R: VTEC Turbo cu 310 CP Honda Civic Type R: VTEC Turbo cu 310 CP

În timp ce majoritatea producătorilor de versiuni hot-hatch adoptă transmisia integrală atunci când păşesc linia celor 300 de cai-putere, Honda a preferat să urmeze calea arătată de Ford Focus RS500 acum câţiva ani: cât mai multă putere pe puntea faţă.

Noul Civic Type R dispune, mulţumită motorului VTEC Turbo de 2,0 litri, de 310 cai-putere (la 6.500 rpm) şi de 400 de Newtoni-metru (de la 2.500 rpm), putere transmisă punţii faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase trepte.

Cifrele de performanţă sunt, şi ele, impresionante pentru acest segment: 0-100 km/h în 5,7 secunde şi o viteză maximă de 270 km/h.

Pentru a putea folosi cât mai eficient puterea în momentul accelerărilor serioase, noul Civic Type R se foloseşte de Dual Axis Strut Front Suspension, un angrenaj care reduce cu până la 50% (faţă de generaţia anterioară) fenomenul torque steer. De asemenea, pentru o stabilitate îmbunătăţită pe viraje, Type R dispune de amortizoare adaptive. Totodată, acestea oferă şi un plus de confort atunci când nu eşti setat pe modul +R. Mai ţii minte butonul +R?

Noul Civic Type R îşi modifică starea în momentul în care apeşi butonul magic +R, moment în care şasiul se rigidizează, sensibilitatea pedalierului creşte, motorul se încordează, iar direcţia îşi reduce raportul de asistare.

Pentru cei care vor mai mult decât ceea ce am scris până acum, există pachetul GT, care oferă şoferului, pe lângă elemente estetice un pic mai picante, dotări de confort – senzori de parcare, lumini şi ştergătoare automate, oglinzi pliabile electric, navigaţie Garmin (cu patru ani de updateuri gratuite), un sistem audio, de 320 de watt, cu opt difuzoare, climatizare automată pe două zone şi asistenţi la conducere.

În cazul în care nu te intresează nimic din toate astea şi vrei să ştii mai degrabă cum se descurcă pe circuit, putem să-ţi mai spunem că noul Civic Typer R vine, de asemenea, cu mici sisteme de analiză telemetrică. Cât despre cum se descurcă, efectiv, pe circuit, asta abia aşteptăm şi noi să aflăm.

Honda Civic Type R poate fi văzută momentan la Geneva 2015, intrând pe piaţa europeană din vara acestui an.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.