Lexus – imagine scăzută în Japonia

Lexus – imagine scăzută în Japonia

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Știri

Poate părea paradoxal ca Lexus, brandul de lux al colosului jaonez Toyota, să nu aibă trecere chiar la japonezi, însă explicaţiile sunt simple.

În primul rând, Lexus a fost dezvoltat ca un brand special pentru americani, având deja o istorie de 19 ani, pe când în Japonia a debutat acum… 3 ani! Practic, Lexus a fost lansat pe o piaţă de lux dominată autoritar de mărcile germane Mercedes, BMW şi Audi.

Pe de altă parte, clientela premium japoneză este foarte strictă în ceea ce priveşte individualismul maşinilor, mergând până acolo încât mulţi oameni bogaţi preferă să cumpere maşini cu volanul pe stânga, pentru păstrarea caracterului elevat autentic (în Japonia, maşinile au volanul pe partea dreaptă, ca în Marea Britanie). Nu este de neglijat nici imaginea de "copiator" al modelelor Mercedes, pe care Lexus şi-a atras-o la începuturi, un bolovan care încă mai atârnă destul de greu la imaginea mărcii.

n plus, Toyota nu a acordat o atenţie destul de mare strategiei de marketing: pe de o parte, promovarea brandului a fost sub standardele impuse de ceilalţi producător germani. Pe de altă parte, modelele Lexus erau oferite şi sub badge Toyota, cu minime modificări, dar cu preţuri mai mici cu 20%.

În 2007 Lexus a vândut doar 34.800 de maşini în Japonia, o cifră modestă pentru colosul Toyota. Însă oficialii sunt optimişti şi afirmă că, până în 2010, situaţia se va remedia, iar Lexus va începe să conteze din ce în ce mai mult în lupta cu concurenţa germană.



Comentarii
Inchide