Lexus - imagine scăzută în Japonia

Deşi Lexus este o marcă de lux cunoscută foarte bine în America şi, mai nou, şi în Europa, la japonezi renumele acestui brand nu este la cote prea înalte.

Lexus - imagine scăzută în Japonia Lexus - imagine scăzută în Japonia
Poate părea paradoxal ca Lexus, brandul de lux al colosului jaonez Toyota, să nu aibă trecere chiar la japonezi, însă explicaţiile sunt simple.

În primul rând, Lexus a fost dezvoltat ca un brand special pentru americani, având deja o istorie de 19 ani, pe când în Japonia a debutat acum... 3 ani! Practic, Lexus a fost lansat pe o piaţă de lux dominată autoritar de mărcile germane Mercedes, BMW şi Audi.

Pe de altă parte, clientela premium japoneză este foarte strictă în ceea ce priveşte individualismul maşinilor, mergând până acolo încât mulţi oameni bogaţi preferă să cumpere maşini cu volanul pe stânga, pentru păstrarea caracterului elevat autentic (în Japonia, maşinile au volanul pe partea dreaptă, ca în Marea Britanie). Nu este de neglijat nici imaginea de "copiator" al modelelor Mercedes, pe care Lexus şi-a atras-o la începuturi, un bolovan care încă mai atârnă destul de greu la imaginea mărcii.

n plus, Toyota nu a acordat o atenţie destul de mare strategiei de marketing: pe de o parte, promovarea brandului a fost sub standardele impuse de ceilalţi producător germani. Pe de altă parte, modelele Lexus erau oferite şi sub badge Toyota, cu minime modificări, dar cu preţuri mai mici cu 20%.

În 2007 Lexus a vândut doar 34.800 de maşini în Japonia, o cifră modestă pentru colosul Toyota. Însă oficialii sunt optimişti şi afirmă că, până în 2010, situaţia se va remedia, iar Lexus va începe să conteze din ce în ce mai mult în lupta cu concurenţa germană.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.