MINI John Cooper Works s-a întors şi e cu 10% mai forţos

Autor: Andrei Ştirbu 12 dec. 2014 Știri auto

Update 12.12.2014

După enunţarea cifrelor, e timpul să vedem (şi să auzim) noul MINI Cooper S în mişcare. Pentru clipul de promovare, MINI s-a înhăitat cu doi băieţi cunoscuţi pentru spiritul lor libertin – pro skaterul Tony Hawk (da, jocurile video au fost botezate după el) şi Guerlain Chicherit, pilotul care s-a dat peste cap cu o maşină şi care a încercat să stabilească un record mondial la săritura în lungime. O săritură care nu s-a terminat chiar frumos.

Singurul lucru care – credem noi – nu ar fi trebuit să lipsească din clipul ăsta este sunetul delicios pe care îl scoate evacuarea micului huligan imediat după lift off. Eeh, ne mulţumim şi cu cascadoriile celor doi băieţi.

 

11.12.2014

Mini JCW este genul de maşinuţă despre care poţi să spui, iniţial, că este simpatică prin îndrăzneala ei estetică. Şi nu ai greşi cu nimic, însă ai rata chestiile mai importante, cum ar fi distracţia pe care ţi-o poate oferi. În definitiv, nu s-a împopoţonat degeaba, nu?

Cea de-a treia generaţie a hot hatch-ului JCW a primit un motor L4 turbo, de 2,0 litri, care livrează 231 de cai-putere – cu 10% mai mult decât JCW-ul generaţiei anterioare. Motorul mai mare aduce şi un plus considerabil de cuplu motor (cotat acum la 320 Newtoni-metru), cu 23% mai mult decât în cazul generaţiei a doua.

Şi – la fel de important pentru indicii de performanţă – o altă schimbare majoră este lepădarea a circa 100 de kilograme din masa totală, care acum depăşeşte uşor 1.200 de kilograme („uşor” = 5 kilograme în cazul acesta).

Astfel, noul Mini John Cooper Works atinge suta de kilometri pe oră, cu start de pe loc, în 6,1 secunde (când se foloseşte de cutia automată Steptronic cu şase rapoarte; cu transmisie manuală face suta în 6,3 secunde) şi atinge o viteză maximă de 246 km/h. Ah, da, şi consumul mediu declarat a scăzut la 5,7 l/100 km/h (pentru cutia automată; cu cea manuală este de 6,7 l/100 km), în cazul în care mai ţine cineva cont şi de asta.

De altfel, îndrăzneala este la ea acasă, iar de asta îţi poţi da seama uşor doar uitându-te la maşinuţă. Jantele de 17 inci ascund frâne Brembo, între roţi stă un diferenţial electronic, iar contra ceva bănuţi în plus (nu te lăsa indus în eroare de diminutivul „bănuţi”, totuşi) poţi primi şi un sistem de suspensie adaptivă.

Tot ce-ţi mai rămâne este să aştepţi preţurile şi să te gândeşti la ce ai vrea mai mult între John Cooper Works (generaţia anterioară pleca de pe la 34.000 €) şi Audi S1. Chiar aşa, ce ai alege?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide