Noul Audi Q7 este mai avansat: operare tactilă, lumini Matrix LED şi tehnologie semi-hibridă de 48 de volţi - FOTO

SUV-ul de talie mare se remarcă prin noul design al familiei Q

Noul Audi Q7 este mai avansat: operare tactilă, lumini Matrix LED şi tehnologie semi-hibridă de 48 de volţi - FOTO Noul Audi Q7 este mai avansat: operare tactilă, lumini Matrix LED şi tehnologie semi-hibridă de 48 de volţi - FOTO

Audi Q7 a fost actualizat ca design, dar şi din punct de vedere tehnic. Tehnologia micro-hibridă, conceptul de operare digitală şi farurile HD Matrix LED opţionale inclusiv lumini laser reprezintă doar câteva dintre dotările sale speciale. Noul Audi Q7 va fi lansat în Europa la mijlocul lunii septembrie.

Audi Q7 atrage atenţia prin grila Singleframe octogonală, cu şase lamele verticale, ce conferă SUV-ului forţă şi caracter puternic. Prizele duble de aer de pe lateral au o linie mult mai expresivă, la fel ca zona pragurilor, ce subliniază garda la sol ridicată a SUV-ului şi, deci, capacitatea sa de a face faţă drumurilor dificile din off-road. Farurile, ce pot fi comandate opţional în versiunea HD Matrix LED cu Audi laser light, accentuează lăţimea maşinii, prin conturile lor, dar şi prin semnătura luminoasă specifică. 

Partea din spate a fost, de asemenea, modificată şi dispune de un bandou cromat ce leagă vizual blocurile optice spate subţiri, marcate de un design foarte tehnic şi continuă, totodată, linia orizontală a caroseriei.

Automobilul poate fi dotat opţional cu direcţia integrală. Cu aceasta, roţile din spate virează cu până la 5 grade în direcţia opusă la viteze mai mici, ceea ce creşte agilitatea maşinii. Pe autostradă, roţile din spate virează uşor în aceeaşi direcţie, pentru o stabilitate mai accentuată.

Datorită îmbinării numeroaselor sisteme de ultimă oră, Audi Q7 este un automobil cu o manevrabilitate excelentă, extrem de agil şi cu o conduită foarte precisă, atât în traficul urban, cât şi în virajele ac de păr. Şi totuşi, Q7 este totodată foarte confortabil la drum lung, mai ales în combinaţie cu suspensiile pneumatice adaptive. Aceste suspensii asigură o gardă la sol variabilă şi pregătesc optim Audi Q7 pentru condusul pe teren dificil, în off-road, modelul fiind echipat în dotarea standard şi cu tracţiune integrală quattro.

Toate motoarele modelului Audi Q7 sunt echipate cu transmisia tiptronic cu 8 trepte şi cu tracţiune integrală permanentă.

La lansarea pe piaţă vor fi oferite două motoare diesel. La scurt timp după lansarea pe piaţă, care va avea loc în septembrie, în gamă va intra şi un motor pe benzină, urmat apoi de un hibrid plug-in.

Tehnologia micro-hibridă standard joacă un rol important pentru eficienţa motoarelor. La utilizarea în condiţii uzuale, această tehnologie poate reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri. Componenta sa de bază, alternatorul cu curea (BAS) alimentează sistemul electric principal de 48 volţi, în cadrul căruia, energia este stocată în bateria litiu-ion compactă. 

La frânare, alternatorul poate recupera până la 8 kW. Această energie este stocată înapoi în baterie. Când şoferul îşi ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie la viteze între 55 şi 160 km/h, Audi Q7 recuperează energie, rulând liber sau în ralanti timp de până la 40 de secunde, cu motorul dezactivat. Sistemul BAS reporneşte apoi din nou motorul când şoferul acţionează acceleraţia, mult mai rapid decât s-ar întâmpla cu un demaror clasic. Sistemul start-stop începe să funcţioneze de la 22 km/h.

Lounge de lux: interiorul

Atât în versiunea cu cinci locuri, cât şi în cea cu şapte locuri Audi Q7 combină optim luxul cu utilitatea practică în cotidian. Arhitectura bordului se integrează armonios în noul concept de operare digitală, care încorporează două ecrane tactile de mari dimensiuni, ce dau feedback tactil şi acustic la atingerea comenzilor. Când este stins, ecranul superior se integrează aproape invizibil în suprafaţa neagră a panoului decorativ de mari dimensiuni de pe bord. Toate elementele se întrepătrund în manieră logică, de la bandoul îngust de ventilaţie, la consola lată a tunelului central.

Audi connect şi sistemele de asistenţă

Sistemul de navigaţie MMI plus asigură conectivitate de ultimă oră, dispunând de LTE Advanced, hotspot WiFi, comandă vocală naturală şi portofoliul Audi connect extins. Acest portofoliu oferă diverse funcţii, de la informaţiile online din trafic cu Google Earth, la funcţia pentru radio hibrid.

O altă noutate este serviciul Amazon de comandă vocală Alexa pe bază de cloud. Afişajul complet digitalizat Audi virtual cockpit şi display-ul head-up opţional afişează o recomandare personalizată privind viteza, precum şi timpul rămas până la culoarea verde, atunci când şoferul aşteaptă la lumina roşie.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.