Noul BMW X1, imagini şi detalii tehnice oficiale! Ce aduce nou X1 în 2015

Noul BMW X1 2015 are un interior mai spaţios, materiale mai bune, o serie de motoare de patru cilindri în linie gândite să îmbine eficienţa cu sportivitatea, precum şi un şasiu nou, care promite o manevrabilitate mai bună pe şosea. Acestea sunt doar câteva dintre noutăţile aduse de a doua generaţie a SUV-ului compact de la BMW.

Noul BMW X1 aduce câteva modificări de esenţă în privinţa celui mai mic SUV (ne scuzaţi: SAV, de la Sports Activity Vehicle) din gama bavareză: are un interior regândit, mai spaţios pentru pasageri şi bagajele lor, cu materiale superioare primei generaţii, un tren de rulare modificat pentru a oferi mai multă rigiditate şi manevrabilitate, motoare cu emisii mai mici cu până la 17%, dar şi o serie de tehnologii care promit să facă din micul X1 un mare concurent pentru ceilalţi producători premium din segment.

Ce aduce nou BMW X1 generaţia a doua

În primul rând, X1 scapă în sfârşit de designul puţin ciudat al calandrului şi intră acum cu mare viteză în familia actuală a celor de la BMW - arată ca un X3 intrat puţin la apă. Asta, în ciuda schimbărilor destul de mari în dimensiuni, maşina ajungând acum să aibă 4.439 mm lungime (-38 mm), 1.821 mm lăţime (+23 mm) şi 1.598 mm înălţime (+53 mm). Schimbările cele mai mari au loc la interior, acolo unde avem o poziţie mai înaltă la volan (+36 mm) dar şi pentru bancheta spate (+64 mm). 

Mai bine echilibrat decât prima generaţie, noul X1 scapă de formele ciudate

A crescut şi spaţiul pentru genunchii pasagerilor spate (+37 mm - +66 mm cu bancheta ajustabilă), în timp ce portbagajul are acum 505 litri (+85 litri) în standard şi o capacitate maximă de 1.550 litri. Bancheta îşi poate modifica, opţional, unghiul spătarului, şi poate culisa până la 13 cm, în timp ce scaunul pasagerului din dreapta poate fi comandat opţional cu capacitatea de rabatare completă

În privinţa gadgeturilor, BMW X1 vine în standard, printre altele, cu Servotronic, aer condiţionat, Driving Experience Control (şoferul poate alege între COMFORT, SPORT sau ECO PRO), senzori de ploaie, sistemul iDrive şi un ecran color de 6.5 inci (8.8 inci opţional), cu intrări USB şi AUX. Clienţii pot alege dintre patru pachete de dotări: Advantage, Sport Line, xLine şi M Sport, dar şi dintr-o listă foarte lungă de opţiuni, de la faruri full-LED la hayon care se închide şi deschide automat, proiectarea informaţiilor pe parbriz (HUD), BMW Driving Assistant şi BMW Driving Assistant Plus sau Parking Assistant care parchează singur maşina lateral sau perpendicular.

Un interior elegant, mult superior celui de pe precedenta generaţie

Driving Assistant Plus, în combinaţie cu Active Cruise Control şi funcţia Stop & Go, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning şi Pedestrian Warning cu funcţia City Braking, permite practic şoferului să parcurgă autostrăzile fără stres în timp ce maşina îşi reglează singură viteza în funcţie de maşinile din faţă şi frânează automat în caz de pericol.

Tracţiunea faţă este prezentă pe modelele BMW X1 sDrive20i şi BMW X1 sDrive18d, în timp ce celelalte modele au tracţiune integrală xDrive; Sistemele Variable Sports Steering (întăreşte direcţia în funcţie de viteză) şi Dynamic Damper Control (asigură răspunsul diferit al amortizării în funcţie de stilul de conducere şi starea drumului) sunt disponibile în opţiune, la fel cum este disponibilă şi suspensia M Sport.

Versatilitatea este cuvântul de ordine la această maşină

Dintre motorizări, amintim:

BMW X1 xDrive25i - 2 litri twin-turbo, 231 CP la 5,000 – 6,000 rpm şi 350 Nm la 1,250–4,500 rpm, 0-100 km/h în 6.5 secunde, consum mediu 6.6-6.4 litri/100 km; 

- BMW X1 xDrive20i - 2 litri twin turbo, 192 CP la 5,000–6,000 rpm, 280 Nm la 1,250–4,600 rpm, 0–100 km/h în 7.4 secunde, consum mediu 6.4 - 6.3 litri / 100 km;

- BMW X1 sDrive20i: - 2 litri twin turbo, 192 CP la 5,000–6,000 rpm, 280 Nm la 1,250–4,600 rpm, 0–100 km/h în 7.7 secunde, consum mediu 6.0 - 5.9 litri / 100 km;

- BMW X1 xDrive25d: 2 litri twin turbo, 231 CP la 4.400 rpm, 450 Nm la 1,500–3,000 rpm, 0–100 km/h în 6.6 secunde, consum mediu 5.2 - 5.0 litri / 100 km;

- BMW X1 xDrive20d: 2 litri twin turbo, 190 CP la 4.000 rpm, 400 Nm la 1,750–2,500 rpm, 0–100 km/h în 7.6 secunde, consum mediu 5.1 - 4.9 litri / 100 km;

- BMW X1 sDrive18d: 2 litri twin turbo, 150 CP la 4.000 rpm, 330 Nm la 1,750–2,750 rpm, 0–100 km/h în 9.2 secunde, consum mediu 4.3 - 4.1 litri / 100 km;

Evident, în funcţie de dorinţele clientului, maşina poate fi configurată cu transmisii automate în opt trepte sau cu transmisii manuale. Lunga listă de opţiuni mai include şi sisteme audio Harman Kardon, aplicaţii speciale care permit configurarea funcţionalităţilor sistemelor interioare, precum şi o ofertă foarte largă de materiale textile şi de piele.

Noul BMW X1 va intra în showroom-uri în toamna lui 2015. Aveţi primele imagini oficiale în galeria foto!

VIDEO:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.