Opel Insignia GSi, un sedan sport cu o groază de cai putere şi un cuplu generos

Autor: Marius Vișan 20 iul. 2017 Știri auto

Mai dinamic, mai precis, mult mai eficient, noul Opel Insignia GSi este un sedan sport pentru cei care îşi doresc ceva special. Şasiul şi aderenţa foarte bună în combinaţie cu tracţiunea integrală oferă o experienţă de condus foarte plăcută şi siguranţă maximă. Noua transmisie automată cu opt trepte poate fi acţionată cu ajutorul padelelor de pe volan, ca o maşină de curse, pentru a oferi o experienţă de condus mai activă. Combinaţia dintre reducerea greutăţii, centru de greutate coborât şi motor turbo de 2 litri este tipică pentru noua generaţie Insignia. Aceasta are ca rezultat un echilibru excelent şi un raport putere-greutate deosebit de bun. Asemenea valori interioare merită un exterior special.

Cu prize de aer cromate de mari dimensiuni la partea din faţă şi un spoiler spate atrăgător care produce forţa deportantă necesară pe puntea spate, exteriorul GSi se potriveşte perfect cu performanţele sale. Scaunele sport tapisate cu piele (concepute special pentru GSi), volanul sport îmbrăcat în piele şi pedalele din aluminiu adaugă tuşele finale.

Reglajele fine, conform celei mai bune tradiţii Opel

Un nivel nou al sportivităţii moderne caracterizat de o aderenţă extraordinară şi nivel foarte ridicat de precizie: calităţi pe care fanii sedanurilor sportive de clasă medie le vor aprecia şi care se regăsesc şi în timpii înregistraţi pe pistă. „Noul Insignia este în mod clar mai rapid pe un tur pe Nürburgring-Nordschleife decât mai puternicul Insignia OPC din generaţia anterioară”, a concluzionat după teste Volker Strycek, Director Autovehicule performante & Motorsport. Unul dintre motive este că GSi are cu 160 de kg mai puţin decât Insignia OPC 2.8 V6 Turbo cu care a fost comparat.

„Combinaţia dintre greutatea redusă – mai ales pe puntea faţă – centrul de gravitaţie coborât, manevrabilitatea, puterea mare oferită pe o plajă largă de turaţii şi cea mai bună tracţiune îl face pe GSi atât de rapid” spune Strycek cu entuziasm. „Este eficienţă pură. Aderenţa crescută este perfectă pentru Nordschleife şi oferă în acelaşi timp plăcere de a conduce şi siguranţă pe drumurile publice.”

Pe „Green Hell”: cea mai dură pistă de curse din lume

Ultimele retuşuri pentru Insignia GSi au fost făcute pe legendarul circuit Nürburgring-Nordschleife. Aici, în Munţii Eifel, Opel deţine un centru de testări pentru autovehiculele performante pe care le produce. Inginerii Opel au dezvoltat un şasiu nou pentru GSi pe circuitul Nürburgring, cel pe care triplul campion de Formula 1 Jackie Stewart l-a denumit „Green Hell” (Iadul Verde). Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri şi amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru cilindri (diametrul de 345 de milimetri) şi direcţia care era deja precisă au fost adaptate în consecinţă. Insignia GSi este echipat standard cu şasiul mecatronic FlexRide.

Acesta adaptează amortizoarele şi direcţia în fracţiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de acceleraţie şi modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză în modul automat. Şoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcţie de modul ales, direcţia şi răspunsul acceleraţiei se modifică. Exclusiv pentru GSi este modul Competition care poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă permite şoferilor experimentaţi să obţină un control mai bun al direcţiei şi anulează controlul tracţiunii – pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.

Şasiul sport, dezvoltat în combinaţie cu pneurile foarte aderente Michelin Pilot Sport 4 S şi jantele mari de 20″, oferă o aderenţă excelentă. O contribuţie majoră o are tracţiunea integrală cu vectorizarea cuplului oferită standard, situaţie unică în acest segment. În acest sistem de înaltă tehnologie, diferenţialul spate a fost înlocuit de două ambreiaje care pot accelera independent fiecare roată în fracţiuni de secundă, în funcţie de situaţie.

Sedanul sport este pus în mişcare de un motor pe benzină impresionant care combină eficienţa consumului de carburant cu performanţa. Puternicul motor turbo de 2,0 litri produce 191 kW (260 CP) şi oferă un cuplu generos de 400 Nm (consum de carburant NEDC: 11,2 litri la 100 km urban; 7,1 l/100 km extra-urban; 8,6 l/100 km mixt; 197 g/km CO2). Unitatea cu patru cilindri este cuplată la o transmisie automată nouă cu opt trepte de viteză. Şoferul are posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan. Chiar şi când transmisia este în modul automat, şoferul poate alege momentul de schimbare a treptelor selectând unul dintre modurile Standard sau Sport. Pe lângă motorul turbo de 2,0 litri pe benzină, GSi mai oferă şi un nou motor diesel puternic.

Caracteristici sportive: de la noile scaune sport Opel până la spoilerul spate

Capacităţilor sport ale Insignia GSi li se alătură caracteristicile de design, caracteristicile tehnice şi accesoriile. Primele pe listă sunt scaunele sport dezvoltate de Opel care oferă suport lateral îmbunătăţit şi confort pe distanţe lungi. Scaunele sport premium sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), fiind ideale din punct de vedere ergonomic. Ca şi în cazul Insignia Grand Sport, acestea dispun de ventilaţie, încălzire, masaj şi suporturi laterale reglabile. În GSi, bancheta spate înaltă are tetiere integrate. Traseul centurii de siguranţă la nivelul umerilor este ideal, ceva care nu este caracteristic scaunelor scoică. Clienţii pot alege dintre două combinaţii de piele, fiecare dintre acestea fiind decorată cu emblema GSi. Logoul decorează şi spatele autovehiculului, care înglobează un spoiler eficient pentru forţa deportantă necesară pe puntea spate. Şorţul spate este asemănător cu un difuzor şi încorporează două ţevi de eşapament cromate. De asemenea, prizele de aer cromate sunt amplasate în faţa roţilor faţă.

33 de ani de tradiţie: modelele GSi de la Opel

GSi înseamnă „Grand Sport injection” şi Insignia GSi continuă tradiţia autovehiculelor sportive Opel. Primele modele care au stârnit emoţii a fost Manta GSi şi Kadett GSi (115 CP din 1,8 litri) în 1984. La numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 valve de pe Kadett 2.0 GSi 16v oferea 150 CP. Primul Astra oferea, de asemenea, o alternativă de 1,8 litri şi 125 CP în Astra GSi. Au mai existat variante GSi pentru diferite generaţii de Corsa, începând cu Corsa A de 100 de CP (1988) care a devenit un model clasic râvnit. La finalul (provizoriu!) al seriei s-a aflat Corsa D, lansat în august 2012.

Dar acum, noul Insignia GSi îşi va face debutul mondial la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017) şi va fi disponibil pentru comenzi în Germania la mijlocul lunii octombrie.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide