Record de viteză pentru Suzuki Kizashi la Boneville

Suzuki Kizashi a reuşit să depăşească 325 km/h, intrând în Cartea Recordurilor. Însă nu e vorba de modelul de serie (care e doar o berlină normală), ci de unul modificat special pentru probele de viteză de pe pista de la Boneville.

Filiala americană Suzuki se poate mândri cu primul record de viteză Suzuki recunoscut în mod oficial pe pista de încercări de la Boneville. Mai exact, datorită vitezei de 203,720 mph atinsă de modelul modificat Suzuki Kizashi Boneville Special, cei de la Suzuki au fost băgaţi în Cartea Recordurilor, la secţiunea F-BGC (Blown Gas Coupe).

La volanul maşinii s-a aflat Sam Mitani, redactor al publicaţiei Road & Track, care a reuşit acum să-şi depăşească precedentul record de 202,301 mph. Valoarea de 203,720 mph a fost omologată de cei de la Cartea Recordurilor ca medie a două încercări, în data de 18 august 2010, la ora 8:40.

Maşina este un Suzuki Kizashi care a suferit numeroase modificări: pe lângă introducerea roll-cage-ului obligatoriu, s-au mai adăugat un bulkhead din aluminiu pe spoilerul spate, scaune racing cu centuri de siguranţă speciale sau plasă de protecţie pentru geamuri.

Partea tehnică a fost modificată substanţial, motorul primind noi pistoane şi biele, mult mai rezistente, sistemul de admisie a fost înlocuit cu unul sport, iar chiulasa a primit şi ea modificările de rigoare. Bineînţeles, puterea maşinii a fost crescută la peste 500 CP cu ajutorul unui turbocompresor de origine Turbonetics, iar sistemul de răcire modificat, cu injectoare de apă/metanol).

A fost necesară şi schimbarea ambreiajului cu unul mult mai rezistent, de origine ACT. Uleiul folosit a fost unul special, Lucas Oil 5W-20, utilizat la maşinile racing. Nici suspensia nu a rămas cea de serie, iar roţile au fost adaptate special pentru această încercare de depăşire a vitezei de 200 mph, fiind încălţate cu pneuri Goodyear Front Runner 15x7 inch.

Dintre sistemele de siguranţă nu au lipsit paraşuta pentru oprirea de urgenţă sau sistemul dual pentru stingerea incendiilor, pe lângă acestea geamurile şi capotele fiind fixate suplimentar pentru a nu se desprinde la viteză mare şi a asigura o aerodinamică perfectă.

Prin urmare, iată că şi un Suzuki poate intra în clubul maşinilor cu viteză maximă de peste 300 km/h. Însă necesită multe modificări şi nu poate fi utilizat zi de zi...

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.