Stai un veac şi tot nu-ţi dai seama ce a pitit Toyota în logo

Fascinanta lume a automobilismului

Stai un veac şi tot nu-ţi dai seama ce a pitit Toyota în logo Stai un veac şi tot nu-ţi dai seama ce a pitit Toyota în logo

De fiecare dată ne mirăm de nesfârşitul istoriei auto. Aflăm în fiecare zi lucruri noi, de la legende la adevăr. De la modele supreme care existau de acum 100 de ani, la acre nu visăm nici peste 100. De la poveşti superbe şi mituri dovedite. Fiecare marcă, fiecare model, fiecare variantă de maşină are în spate o explicaţie care te lasă mut. De la Dacia până la Lada, de la Mercedes până la Rolls. Lumea auto şi industria asta este încă un rezervor de taine şi în fiecare zi avem ocazia să împărţim câte un nou secret cu fanii brand-urilor.

Siglele maşinilor, despre care am scris aici – 10 mari – înglobează istoria unui brand. Valorile lui. Target-ul de clienţi, puterea, tradiţia, experienţa şi toate la un loc. Sigla unui brand poate deturna prin schimbare o poziţionare în piaţă sau, din contră, poate rămâne aceeaşi pentru consolidarea ultraşilor acelui brand. Oricum nu este o regulă. Manevrele de marketing pot influenţa în orice fel viitorul unei mărci. Cert e că siglele trec printr-o cel mult cosmetizare. Că devin 3D, că mai primesc o umbră în Photoshop pentru un impact subliminal, mari schimbări nu se fac. Nimeni nu riscă istoria.

Şi despre sigle apar poveşti şi interpretări noi. Fascinante, ala cum am spus-o. Dintre toate poveştile pe care le ştim despre sigle, cele japoneze par cele mai complexe, de la diamantele Mitsubishi care simbolizează formele castanelor de apă, până la Toyota despre care afăm acum lucruri noi.

Pentru cei care nu ştiau sau care nu au avut viziunea la ei – noi nu am avut-o până nu ni s-a dat mură-n gură – sigla Toyota are desenate în ea, pe rând şi la un loc, toate literele care formează cuvântul Toyota.

 

Alte semnificaţii ar fi toate cele trei elipse întretăiate semnifică inima clientului, cea a produsului şi 
cea a tehnologiei. Elipsele perpendiculare dinăuntru sunt acordul mutual de încredere dintre Toyota şi clienţi. Acestea simbolizează litera “T”. Ovalul mare este potenţialul nelimitat al companiei.

Iată câte înţelesuri şi mistere sunt în spatele unei sigle aparent banale, căreia nu-I acorzi prea multă atenţie. Altfel faci acum impresie cînd povesteşti cuiva istoria siglei Toyotei tale. To-yo-ta!

Autor Alexandru Banu

 

 

 

 

 

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.