Un ARO 240 din Canada primeşte o recondiţionare care reaprinde pasiunea colecţionarilor - GALERIE FOTO

Această maşină încă mai este respectată, în unele cazuri primind mai multă atenţie de la proprietarii străin, decât aici în ţară.

Un ARO 240 din Canada primeşte o recondiţionare care reaprinde pasiunea colecţionarilor - GALERIE FOTO Un ARO 240 din Canada primeşte o recondiţionare care reaprinde pasiunea colecţionarilor - GALERIE FOTO

Comunitatea iubitorilor mărcii ARO este destul de unită. Chiar şi cea de peste ocean. Pagina de Facebook ARO USA postează constant imagini cu maşina românească aflată pe tărâm american aparţinând unor diverşi colecţionari. 

Cea mai recentă postare arată un model ARO 240 proaspăt recondiţionat. Proprietarul scrie că modelul, fabricat în anul 1978, a primit câteva upgrade-uri: un nou spoiler faţă, troliu, anvelope noi, noi arcuri spate, banchete noi, fluidele au fost înlocuite, iar carburtorul a fost curăţat.

Este interesant să aflăm că această maşină încă mai este respectată, în unele cazuri primind mai multă atenţie de la proprietarii străin, decât aici în ţară. 

Scurtă istorie a mărcii ARO 

ARO a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel. Şi-a început producţia în 1957 şi a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 ţări. Înainte de anul 1989 aproximativ 90% din producţie a fost exportată.

Modelul din imagine face parte din seria 24, şi a apărut oficial în anul 1972, inginerii români inspirându-se după FIAT Campanola, care la rândul sau a fost inspirat după Jeep Wilys. Există dovezi că acest model ar fi apărut încă din anul 1969, probabil acelea fiind modele de teste.

Aro 240 - primul model cu suspensie independetă

Primul model al seriei a fost 240, un model decapotabil, cu 2 usi, prelata, suspensie independenta, la partea faţă, cutie de viteze cu 4 trepte, cutie transfer, tracţiune integrală, motor de 2500 cmc, 75 cp, deşi primele modele aveau motor de la IMS 461.

Suspensia independentă era o noutate pe autovehicule de teren la acele vremuri. Exporturile au început după anul 1973, însă modelele de export aveau alte motoare pentru a corespunde normelor de poluare. 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.