Detroit 2010 - mult zgomot pentru prea puţin

Detroit 2010 este salonul auto al începutului de an. Însă această ediţie a fost doar o concluzie pesimistă a sfâşitului de an 2009, premierele mondiale fiind foarte puţine.

Detroit 2010 - mult zgomot pentru prea puţin Detroit 2010 - mult zgomot pentru prea puţin

Premierele importante de la Detroit 2010 le-am numărat pe degete: noul Ford Focus, versiunea de serie a lui Honda CR-Z, decapotabila Mercedes E-Class Cabrio şi limuzina Audi A8 (care a avut prezentarea oficială la finalul lui 2009). Tot ca premiere, dar nu modele total noi, putem considera vârful de gamă BMW Z4 sDrive35is, puternicul Cadillac CTS-V Coupe sau versiunea electrică Volvo C30 BEV.

La nivel de concepte, lucrurile au fost puţin mai animate: inedita sculptură Mercedes Rising Car, mult-aşteptatul Mini Beachcomber, reuşitul Chevrolet Aveo RS Concept, ciudatul Audi e-tron (precursorul lui Audi R4), luxosul Cadillac XTS Platinum, tinerescul GMC Granite, frăţiorul lui Prius Toyota FT-CH sau surprinzătorul VW Jetta Coupe Hybrid.

La care s-au mai adăugat nişte concepte de propulsie ecologică, pe modele reale, cum ar fi bavarezul BMW Concept ActiveE sau italianul Fiat 500 BEV, dar şi aşa-zisele concepte Buick Regal GS (un Opel Insignia OPC mai calm) şi Chryler Lancia (Lancia Delta cu siglă Chrysler...).

Per total, salonul american a fost o oglindă clară a dezastrului din industria auto de pe ocean, Detroit 2010 fiind destul de penibil pentru USA. Practic, Chrysler nu a venit cu absolut nici o premieră (de înţeles, după faliment şi preluarea de către Fiat). Ford "s-a scos" cu noul Focus 3, dar şi cu două trofee discutabile, Car of the Year şi Truck of the Year, câştigate de Ford Fusion Hybrid, respectiv Ford Transit Connect.

Doar General Motors am putea spune că a strălucit, dar foarte palid, evidenţiindu-se doar prin trei concepte, care nu sunt de natură să rupa gura târgului pe piaţa nord-americană: Aveo va fi cu adevărat un succes în America de Sud, Asia şi Europa, Cadillac XTS nu prea va putea rivaliza serios cu rivalele germane, iar GMC... ei bine, să vedem dacă Granite va trece de stadiul de concept.

Făcând o comparaţie cu Detroit 2009, se poate observa clar că ediţia din 2010 este una pesimistă. Anul trecut, salonul american a strâns nu mai puţin de 15 concepte interesante (faţă de numai 8 anul acesta) şi 10 premiere mondiale importante (faţă de numai 4 acum). Dacă despre Detroit 2009 se spunea că este "compromis de criza auto", înseamnă că Detroit 2010 e aproape de a deveni o fantomă...

Sunt curios oare cum va arăta Salonul Auto Geneva 2010. Oare la fel de sărăcăcios precum Detroit 2010?

oraan.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.