George Buhnici - riscurile la cumpărarea maşinilor second hand

Mi se zbârleşte părul când văd miile de super-oferte de maşini second hand cu kilometraje fixate la 77.000, 84.000, 98.000, 113.000 sau 135.000 km. Există însă şi vânzători care declară kilometrajul real, pentru aceşti oameni avem tot respectul. De ceilalţi ne ocupăm acum.

George Buhnici - riscurile la cumpărarea maşinilor second hand George Buhnici - riscurile la cumpărarea maşinilor second hand

www.buhnici.ro - Informaţie gratis despre lucruri care costă

Conversaţie pe care am avut-o cu un samsar în târgul auto.

- Vă salut. Frumoasă maşina.
- Recent adusă, e full fără piele, şefu’!
- Câţi kilometri are, că nu mai cred faza asta cu 77.000 în bord de mult.
- (râde complice) Păi câţi vrei să aibă? Atâta îi punem.
- Hai că mă mai pricep şi eu…
- Uite, să îţi zic adevărat… 135.000 are real real…
- Deci maximum 177.000.
- (tace câteva secunde)… Hai, pa, că nu mai e de vânzare…

Mi se zbârleşte părul când văd miile de super-oferte de pe site-urile de maşini second hand cu kilometraje fixate la 77.000, 84.000, 98.000, 113.000 sau 135.000 km. Fiecare dintre ele are un secret şi un anumit tip de client. 77, 84, 98.000 sunt spre exemplu compromisul pe care l-ar accepta majoritatea cumpărătorilor atunci când vor să bage nişte bani într-o maşină rulată. 113, 135.000 pot fi reale sau maşini cu rulaj cel puţin dublu.

Există însă şi vânzători care declară kilometrajul real, chiar şi la 170.000 km, ceea ce nu este mult pentru un motor bun. Pentru aceşti oameni avem tot respectul. De ceilalţi ne ocupăm acum.

Obişnuiţi cu motoarele de Dacie care cedau şi trebuiau segmentate regulat, clientul se gândeşte că o maşină străină ar mai duce măcar încă pe cât vede în bord. Adevărul este însă că, dacă acest kilometraj ar fi real, maşina nu ar fi ajuns nici măcar la o treime din durata de viaţă a motorului.

Autoturismele moderne au în marea majoritate blocul motor din aluminiu, iar roboţii care frezează cilindrii sau oţelurile din care se fac pistoanele sunt de înaltă calitate. Erorile sunt atât de mici la construcţia sistemului de propulsie, încât frecările - cauza principală de uzură a motoarelor - sunt reduse extrem de mult.

Întreţinut cu un ulei de calitate, schimbat la intervalele din carnetul de service sau chiar mai repede în condiţiile de trafic de la noi (cam la 10.000 km, indiferent de marcă sau motor), un propulsor poate duce uşor peste 350.000 km, chiar înspre 1.000.000 km în cazul unor mărci precum Mercedes, Volvo, BMW etc.

Adevărul dureros despre majoritatea ofertelor de maşini second hand din târg este, însă, că cele mai multe au trecut deja de prima tinereţe şi chiar de a doua, adică depăşesc un rulaj de 200.000 de kilometri.

Cum te poţi convinge?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.