Imaginea Toyota creşte după analiza NASA

”Scandalul pedalei” a afectat destul de serios imaginea Toyota, ceea ce s-a reflectat în vânzări. Specialiştii de la NASA au investigat şi ei presupusa problemă, iar concluzia a fost că Toyota nu se face vinovată de nimic. Prin urmare, încrederea clienţilor în maşinile japoneze revine. Foarte puternic.

Imaginea Toyota creşte după analiza NASA Imaginea Toyota creşte după analiza NASA

Veste bună pentru susţinătorii producătorului japonez, dar nu prea bună pentru cei care vedeau Volkswagen urcând vertiginos pe locul întâi în topul constructorilor mondiali - mai ales pe fondul problemelor pe care "scandalul pedalei" le-a creat în domeniul vânzărilor pentru Toyota.

Mai exact, investigaţia specialiştilor de la NASA cu privire la defecţiunile electronice responsabile de accelerarea neintenţionată a maşinilor Toyota are un răspuns: nu există probleme. Cu alte cuvinte, Toyota a fost exonerată, pe cale oficială, de acuzaţiile conform cărora incidentele cu "pedala buclucaşă" ar fi fost cauzate de probleme de proiectare.

Mai mult, specialiştii NASA au descoperit, practic, aceleaşi lucruri pe care investigatorii Toyota, dar şi cei ai NHTSA, le-au expus publicului. Cele mai frecvente cauze pentru accelerarea "involuntară" a maşinilor au fost blocarea pedalei din cauza lichidelor vărsate de ocupanţii maşinii sau a altor obiecte scăpate de aceştia pe jos, folosirea unor covoraşe neconforme (care au dus la blocarea pedalei) sau, pur şi simplu, factorul uman (unii şoferi au apăsat acceleraţia, crezând că e frâna).

După rechemări de miliioane de maşini, sute de procese intentate de clienţi şi miliarde de dolari cheltuiţi, Toyota este repusă în drepturi. La doar câteva zile după rezultatele anchetei NASA, compania YouGov/Brandindex a arătat că firma japoneză beneficiază de o creştere explozivă a imaginii.

Cu alte cuvinte, încrederea oamenilor în compania Toyota intră din nou pe trendul ascendent, specialiştii afirmând că "repararea" imaginii firmei japoneze este mai rapidă decât se aşteptau. Ceea ce îi face pe oficialii japonezi să spere într-o redresare cât mai rapidă a vânzărilor.

Lucru care nu este neapărat pe placul grupului Volkswagen, care, pe fondul problemelor de la Toyota, şi-a permis să-şi revizuiască obiectivele măreţe, de a deveni Number One Mondial mai repede decât îşi propuseseră mai marii VW: 2015 în loc de 2018. Acum, însă, kucrurile revin la normal, iar gigantul Toyota se preconizează că va rămâne cel mai mare constructor pe plan mondial cel puţin până la finalul acestui deceniu.

Într-un fel, vocile (nu puţine) care susţineau că acest "scandal al pedalei" este doar o metodă bine pusă la punct pentru denigrarea Toyota par să aibă dreptate. Chiar dacă, la un an distanţă, Toyota se dovedeşte că nu se face vinovată de acuzaţii, scandalul a avut repercusiuni destul de serioase asupra imaginii japonezilor.

Îmi amintesc de situaţia de acum câţiva ani, când nemţii de la respectabila organizaţie ADAC au răsturnat Logan-ul. Imaginile cu maşina românească pe două roţi au făcut încojurul lumii în doar câteva ore şi se părea că ameninţarea pentru maşinile second hand, în principal cele din Germania, va da chix.

În schimb, la doar două zile cei de la ADAC au retras toate rezultatele testului realizat cu Dacia Logan, iar vocile care susţineau că a fost vorba de o "făcătură" au început să se înmulţească. Ţin minte că şi ProMotor a făcut atunci un test de stabilitate în condiţii similare, rezultatul fiind că Loganul nu se răstoarnă.

Cam la fel stă situaţia şi cu Toyota: după ce organismul american NHTSA a făcut vâlvă cu "scandalul pedalei", tot ei sunt cei care exonerează firma japoneză. O fi vorba de conspiraţii? Americanii care vor să-şi protejeze industria autohtonă, alţi producători care vor să ajungă "pe scurtături" în frunte, atacând capra vecinului, bani grei daţi pentru muşamalizarea adevăratelor probleme?

Tot ce ştiu este că o conspiraţie bună nu poate fi dovedită. Iar, în acest moment, certitudinea este că imaginea Toyota revine pe plus în ritm galopant. Datorită clienţilor, nu a altor instrumente de marketing.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.