Audi câştigă cel mai dramatic Le Mans

Audi a câştigat ediţia cu numărul 79 a cursei de la Le Mans cu singura maşină rămasă în competiţie, Andre Lotterer, Benoit Treluyer şi Marcel Fassler sunt cei care au înfrânt armada Peugeot.

Audi câştigă cel mai dramatic Le Mans Audi câştigă cel mai dramatic Le Mans

A fost cel mai strâns finish! După 24 de ore de cursă, Andre Lotterer a trecut linia de sosire la volanul Audi-ului R18 TDi cu doar 10 secunde în faţa Peugeot-ului cu numărul 9. Şi asta a fost doar finalul unei curse dramatice cu un scenariu demn de un film de acţiune.

Audi a început cursa cu stângul şi a pierdut echipajul cel mai important la finalul primei ore de cursă. Allan McNish încerca o depăşire prea entuziastă şi atingea Ferrari-ul cu numărul 58 al echipei Luxury Racing. Audi-ul cu numărul trei ieşea violent în decor şi se dezintegra în glisiera de protecţie. Bucaţi întregi au căzut peste fotografii aflaţi în acel viraj dar din fericire nimeni nu a fost rănit. McNish ieşea pe picioarele sale din maşina dar probabil şi-a privit cu greu în ochii coechipierii. Tom Kristensen, cel mai titrat pilot la Le Mans şi Rinaldo Capello, aflat probabil la ultima sa cursă la Le Mans, au fost extrem de dezamăgiţi că nu rulat nici măcar un minut în cursa din acest an.

A fost cea mai spectaculoasă cursă de desfăşurată la Le Mans

A doua lovitură pentru Audi a venit la miezul nopţii. Mike Rockenfeller rula cu peste 300 km/h pe linia dreaptă Mulsanne când un alt Ferrari a schimbat direcţia de mers, forţând Audi-ul cu numărul 1 să scoată două roţi pe pământ. Rockenfeller pierdea controlul maşini şi percuta gardul de pe marginea drumul la o viteză extrem de mare. Maşina s-a dezintegrat iar Rocky a fost dus la spital unde a rămas peste noapte. Din fericire este ok dar trebuie să râmână sub observaţia doctorilor o vreme. Organizatorii au avut nevoie de o neutralizare de două ore a cursei pentru a repara stricăciunile produse şi pentru a curăţa locul accidentului.

În ciuda faptului că maşinile Peugeot s-au dovedit mai eficiente pe toată perioada cursei reuşind să stea cel puţin 12 tururi pe circuit între alimentări faţă de Audi care nu reuşea decât 11 tururi, singura maşină a constructorului german a reuşit să se menţină mereu în frunte. Iar spre dimineaţă cel mai mare coşmar al lui Olivier Quesnel, boss-ul Peugeot, prindea contur. Singurul Audi rămas în cursă, cel cu numărul 2, cu echipajul cel mai puţin cunoscut, ţinea piept celor trei Peugeot-uri de uzină.

Schimb de pilot la Audi

Ultimele 30 de minute ale cursei au fost de o tensiune incredibilă. Audi-ul cu numărul 2 reuşea să se menţină în faţa Peugeot-urilor. Înainte de ultima oprire, Peugeot-ul numărul 9 pilotat de Simon Pagenaud a mărit ritmul reuşind tururi de circuit în 3 min 30 sec. Audi-ul răspundea cu tururi şi mai rapide. Ultima oprire la standuri a fost crucială. Loterrer a rămas în Audi şi a primit anvelope noi şi carburant în timp ce Peugeot-ul lui Pagenaud primea doar carburant. Diferenţa la ieşire a fost de doar 7 secunde. Ultimele minute au fost urmărire incredibilă. Nu a mai existat tur lent în aşteptarea scurgerii ultimelor minute. Cu un minut şi 15 secunde înainte de final, erau 15 secunde şi se alerga la fel de repede ca la start. Andre Loterrer nu a pus o roată greşit şi a adus o victorie incredibil de dramatică pentru Audi. Cei de la Peugeot au trebuit să se mulţumească cu locurile doi, trei şi patru. Locul cinci a revenit Peugeot-ului 908 privat înscris de echipa Oreca Matmut.

Prototipul Zytek-Nissan înscris de echipa Greaves Motorsport a câştigat la clasa LMP2 cu tripleta Karim Ojjeh, Tom Kimber-Smith şi Olivier Lombard. Clasa GTE Pro a revenit echipei Corvette. Echipajul cu numărul 73 Olivier Beretta, Tommy Milner şi Antonio Garcia au fost primii după o luptă lungă cu echipa BMW şi Ferrari-urile echipei AF Corse. Tot un Corvette a câştigat şi la categoria GTE Am. Acesta aparţine echipei Larbre şi a fost pilotat de Patrick Bornhauser, Julien Canal şi Gabriele Gardel.

Clasament după 24 de ore

1. #2 Audi Audi Sport Team Joest (LMP1)

2. #9 Peugeot Team Peugeot Total (LMP1) + 13.854

3. #8 Peugeot Peugeot Sport Total (LMP1) + 2 Tururi

4. #7 Peugeot Peugeot Sport Total (LMP1) + 4 Tururi

5. #10 Peugeot Team Oreca-Matmut (LMP1) + 16 Tururi

6. #12 Lola Rebellion Racing (LMP1) + 17 Tururi

7. #22 Lola Kronos Racing (LMP1) + 27 Tururi

8. #41 Zytek Greaves Motorsport (LMP2) + 29 Tururi

9. #26 Oreca Signatech Nissan (LMP2) + 35 Tururi

10. #33 Lola Level 5 Motorsports (LMP2) + 36 Tururi

11. #73 Corvette Corvette Racing (GTEP) + 41 Tururi

12. #36 HPD RML (LMP2) + 41 Tururi

13. #51 Ferrari AF Corse (GTEP) + 41 Tururi

14. #49 OAK OAK Racing (LMP2) + 42 Tururi

15. #56 BMW BMW Motorsport (GTEP) + 42 Tururi

16. #77 Porsche Team Felbermayr-Proton (GTEP) + 43 Tururi

17. #76 Porsche IMSA Performance Matmut (GTEP) + 44 Tururi

18. #80 Porsche Flying Lizard Motorsports (GTEP) + 45 Tururi

19. #40 Oreca Race Performance (LMP2) + 51 Tururi

20. #50 Corvette Larbre Competition (GTEA) + 53 Tururi

21. #70 Porsche Larbre Competition (GTEA) + 54 Tururi

22. #65 Lotus Lotus Jetalliance (GTEP) + 60 Tururi

23. #75 Porsche Prospeed Competition (GTEP) + 62 Tururi

24. #66 Ferrari JMW Motorsport (GTEP) + 65 Tururi

25. #35 OAK OAK Racing (LMP2) + 67 Tururi

26. #68 Ford Robertson Racing (GTEA) + 70 Tururi

27. #83 Ferrari JMB Racing (GTEA) + 83 Tururi

28. #44 Norma Extr (LMP2) + 108 Tururi

29. #16 Pescarolo Pescarolo Team (LMP1) Abandon

30. #55 BMW BMW Motorsport (GTEP) Abandon

31. #74 Corvette Corvette Racing (GTEP) Abandon

32. #81 Porsche Flying Lizard Motorsports (GTEA) Abandon

33. #48 Oreca Team Oreca-Matmut (LMP2) Abandon

34. #63 Porsche Proton Competition (GTEA) Abandon

35. #13 Lola Rebellion Racing (LMP1) Abandon

36. #61 Ferrari AF Corse (GTEA) Abandon

37. #59 Ferrari Luxury Racing (GTEP) Abandon

38. #71 Ferrari AF Corse (GTEP) Abandon

39. #88 Porsche Team Felbermayr-Proton (GTEP) Abandon

40. #42 HPD Strakka Racing (LMP2) Abandon

41. #60 Aston Gulf AMR Middle East (GTEA) Abandon

42. #39 Lola PeCom Racing (LMP2) Abandon

43. #89 Ferrari Hankook Team Farnbacher (GTEP) Abandon

44. #58 Ferrari Luxury Racing (GTEP) Abandon

45. #64 Lotus Lotus Jetalliance (GTEP) Abandon

46. #57 Ferrari Krohn Racing (GTEA) Abandon

47. #24 OAK OAK Racing (LMP1) Abandon

48. #1 Audi Audi Sport Team Joest (LMP1) Abandon

49. #5 Oreca Hope Racing (LMP1) Abandon

50. #62 Ferrari CRS Racing (GTEA) Abandon

51. #15 OAK OAK Racing (LMP1) Abandon

52. #79 Aston Jota (GTEP) Abandon

53. #20 Zytek Quifel-ASM Team (LMP1) Abandon

54. #3 Audi Audi Sport North America (LMP1) Abandon

55. #007 AMR-One Aston Martin Racing (LMP1) Abandon

56. #009 AMR-One Aston Martin Racing (LMP1) Abandon

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.