Cursa de 24 de ore de la Nürburgring

Autor: BMW acum 10 ani Alte sporturi

La cinci ani de la ultimul succes al constructorului,
modelul BMW M3 GT2 cu numărul 25 a obţinut a 19-a victorie pentru
BMW în această întrecere clasică de anduranţă.
Maşina
învingătoare, în al cărei cockpit s-au aflat Jörg Müller
(Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Uwe Alzen (Germania) şi
Pedro Lamy (Portugalia), a trecut linia de sosire în prima poziţie,
după 154 de tururi la circuitul în lungime de 25,378 kilometri.
Cvartetul de piloţi a avut o evoluţie impresionantă şi a reuşit să
urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în ciuda problemelor
avute la cutia de viteze a automobilului în ultimele trei ore.

Cel de-al doilea echipaj BMW M3 GT2, cu numărul 26, pilotat de
Dirk Werner (Germania), Dirk Müller (Germania), Andy Priaulx (Marea
Britanie) şi Dirk Adorf (Germania), a avut o revenire
spectaculoasă. La final a încheiat pe locul al şaptelea,
reuşind să recupereze peste 170 de poziţii.
Cei 220.000 de
spectatori au văzut cum evitarea unei coliziuni a dus la o ieşire
în decor, consecinţa fiind că cei patru piloţi au pierdut o oră la
standuri chiar la începutul cursei şi au fost nevoiţi să
retrogradeze până pe locul al 182-lea. În condiţii de vreme uscată,
dar răcoroasă, automobilul cu numărul 26 a reuşit să-şi facă loc
prin pluton, recuperând tur după tur. În cele din urmă efortul
celor patru piloţi a fost recompensat cu o clasare în Top 10.

Cele două automobile private BMW Z4 GT3, având numerele
de start 76 şi 69, înscrise de Schubert Motorsport, respectiv de
Dörr Motorsport, au completat un rezultat general foarte bun pentru
BMW, după ce s-au clasat pe locurile al patrulea, respectiv al
nouălea
. Pe lângă victoria în clasamentul general,
echipele BMW au înregistrat zece succese la diferite categorii în
întrecerea de pe Nordschleife. Aceste rezultate au consolidat
poziţia ocupată de BMW în istoria all-time a cursei, ca fiind cel
mai de succes constructor. Din cele 198 de automobile care au luat
startul la ediţia din 2010, 63 au fost modele BMW.

1. Müller/ Farfus/ Alzen/ Lamy (BMW)
2. Farnbacher/ Simonsen/ Lehman/ Seefried (Ferrari) + 3m
54.191s
3. Bronzel/ Ludwig/ Rostek/ Winkelhock (Audi R8 LMS) – 1 tur
4. Hartung/ Söderlund/ Sandström/ Öhlin (BMW) – 2 tururi
5. Breslin/ Jöns/ Heyer/ Stuck (Audi R8 LMS) – 2 tururi
6. Alzen/ Schwager/ Jäger/ Bert (Porsche) – 3 tururi
7. Werner /Müller/ Priaulx/ Adorf (BMW) – 4 tururi
8. Zehe/ Schelp/ Roloff/ Bullitt (Porsche) – 4 tururi
9. Aust/ Adams/ Übler/ Grossmann (BMW) – 5 tururi
10. Weiland/ Forbes/ Riemer/ Horn (Porsche) – 6 tururi

Citește și...


Comentarii
Inchide