Le Mans 24 heures

Audi a învins în ediţia cu numărul 78 a cursei de la Le Mans după drama maşinilor Peugeot. Deşi au fost mai lenţi, cei de la Audi au dovedit că fiabilitatea contează cel mai mult într-o cursă de 24 de ore

Le Mans 24 heures Le Mans 24 heures

Audi a reuşit să monopolizeze tot podiumul cursei de 24 de ore de la Mans. A fost probabil una din cele mai dure ediţii ale celebrei curse de anduranţă, doar 28 de maşini ajungând la final. A fost, de asemenea, o bătălie epică între Audi şi Peugeot.

Peugeot au avut cele mai rapide maşini. Au plecat de pe prima poziţie a grilei de start, s-au instalat confortabil la conducere, dar au dat rapid peste probleme de fiabilitate. Primul a cedat Peugeot-ul cu numărul trei. La doar două ore de la startul cursei a intrat la boxe cu ceea ce părea o pană de cauciuc. S-a dovedit a fi o problemă mult mai serioasă şi maşina a fost retrasă imediat. Apoi Peugeot-ul cu numărul 1 a avut probleme cu alternatorul şi pierdea primul loc în favoarea echipajului Peugeot cu numărul 2. În noapte, Peugeot a condus până la primele ore ale dimineţii când drama s-a accentuat pentru Peugeot. În ora a 16-a de cursă, motorul a cedat şi Audi prelua pentru prima dată conducerea în cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Dimineaţa venea cu două Audi-uri pe primele două locuri şi cu ultimul Peugeot forţând pentru a urca pe locul doi. Şi aceast ultim Peugeot de uzină avea să cedeze cu motorul în flăcări cu două ore şi jumătate înainte de final. Şi pentru ca drama să fie completă şi ultimul Peugeot rămas în cursă, cel înscris de echipa privată Oreca abandona cu probleme tehnice de pe locul patru în ultima oră de cursă.

Audi obţine o triplă incredibilă după o cursă tactică în care a mizat pe fiabilitate. Au fost cu trei secunde pe tur mai lenţi decât cei de la Peugeot, dar la final durabilitatea maşinilor Audi s-a impus. Echipajul învingător este cel al echipei Audi Sport North America format din Mike Rockenfeller, Romain Dumas şi Timo Bernhardt. Podiumul a fost completat de echipajul cu numărul 8 format din Marcel Fassler, Andre Lotterer şi Benoit Treluyer şi cel cu numărul 7 format din legendele Allan McNish, Tom Kristensen şi Dinaldo Capello.

Clasa LMP2 a fost câştigată de echipa Strakka Racing cu un model HPD ARX 01. Echipajul a fost format din Danny Watts, Jonny Kane şi Nick Leventis.

Clasa GT1 i-a revenit impresionantului Saleen S7R al echipei Larbre. La volan au fost Roland Berville, Gabriele Gardel şi Julien Canal.

Echipa Felbermeyer Proton a rezistat pentru a obţine la Clasa GT2. Porsche-le 997 GT a fost mai fiabil şi a rezistat până la final în ciuda faptului că lupta s-a dat iniţial între maşinile Corvette de uzină şi Ferrari-urile echipei Risi Competizione. Toate au abandonat însă cu probleme tehnice.

Clasamentul final poate fi gasit aici.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.