Trofeul Andros la jumătatea sezonului

Dacă cineva mi-ar fi spus acum cinci ani că Dacia va fi un brand cunoscut şi apreciat în Occident şi mai ales implicat în motorsport şi asociat cu un nume ca Alain Prost, l-aş fi considerat nebun. Astăzi, acest lucru e realitate.

Trofeul Andros la jumătatea sezonului Trofeul Andros la jumătatea sezonului

OK, Dacia nu este implicat în sportul cu motor internaţional la un nivel foarte înalt. Nu participă în Formula 1 sau WRC. Nici măcar la Dakar. Dar şi-a făcut apariţia în două competiţii de mai mică anvergură dar care sunt extrem de populare în Franţa. Prima este raliul Aicha de Gazelles ce se desfăşoară în fiecare an în Maroc. Un raliu destinat reprezentatelor sexului frumos şi unde Dacia Duster a făcut o figură frumoasă anul trecut. A doua competiţie este ceva mai celebră şi Dacia este la al doilea sezon în care participă.

Este vorba de Trofeul Andros, unde piloţi din toate formele de motorsport se întâlnesc pentru a se întrece pe circuite de gheaţă. Trofeul se defăşoară în lunile de iarnă în staţiunile montane din Franţa şi Andorra. Este o competiţie foarte populară în Hexagon mai ales datorită faptului că sunt implicaţi piloţi cu nume cu rezonanţă. În acest sezon nu mai puţin de cinci foşti piloţi din Formula 1 participă în Trofeul Andros. Aceştia sunt: Alain Prost, Jacques Villeneuve, Olivier Panis, Franck Lagorce şi Romain Grosjean. Plus Ari Vatanen, un nume care nu mai are nevoie de nici o prezentare.

Competiţia este cumva atipică şi specific franţuzească. Regulile sunt multe şi complicate, fiind important să ai performanţe bune atât în rundele de calificări cât şi cursele propriu-zise. Maşinile arată ca cele de pe stradă dar sunt modificate substanţial. Folosesc o structură tubulară şi o caroserie din material composite iar motorul este amplasat central. Se folosesc motoare pe benzină de 3,5 litri cu şase cilindri în V. Toate cele patru roţi sunt motrice şi directoare în acelaşi timp. Geamurile laterale din dreptul pilotului au ştergătoare pentru o vizibilitate optimă în timpul glisadelor laterale. Pentru că o maşină din Trofeul Andros va petrece mai mult timp mergând "de-a latul" decât în linie dreaptă.

Andros este sponsorul principal al acestei competiţii încă de la începuturile ei. Este un producător local de sucuri de fructe şi iaurt. Surprinzător oarecum, dar Andros nu renunţă la acest sport. Îi creează o imagine excelentă în Franţa. Este ca şi cum Danone sau Napolact ar sponsoriza Campionatul Naţional de Raliuri. Andros este dovada că nu trebuie să ai un produs legat de lumea auto pentru a sponsoriza un sport mecanizat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.