Numărul de anvelope uzate montate pe mașini este îngrijorător de mare

Autor: Marius Vișan acum 5 luni Știri auto

Potrivit unui studiu efectuat în câteva țări europene și Rusia, numărul de anvelope uzate de pe șosele este îngrijorător de mare.

De obicei, șoferii achiziționează anvelope noi doar atunci când adâncimea benzii de rulare este mult redusă și caracteristicile de siguranță ale anvelopei sunt clar afectate. Potrivit experților, siguranța ar trebui să fie mereu prioritară.

Siguranța este criteriul numărul unu pentru șoferii care achiziționează anvelope noi. Conform unui sondaj solicitat de Nokian Tyres (YouGov martie 2021), alte caracteristici importante sunt durabilitatea, consumul redus de combustibil, zgomotul redus și costurile mici. Studiul a fost realizat în Germania, nordul Italiei, Rusia, Suedia și Finlanda. În fiecare țară au răspuns la sondaj 1.000 de șoferi.

Unul din patru șoferi achiziționează anvelope noi doar când cele vechi sunt foarte tocite

Studiul indică faptul că mai mult de unul din patru șoferi achiziționează anvelope noi de iarnă numai după ce adâncimea benzii de rulare atinge valoarea minimă legală. În plus, aproape o pătrime dintre respondenți au indicat că achiziționează anvelope numai după ce observă diminuarea caracteristicilor de siguranță. Aceste cifre nu îi includ pe șoferii care folosesc anvelope all season.

Prețul unei anvelope indică și durabilitatea acesteia

Cumpărătorii de anvelope ar trebui să ia în considerare întreaga durată de viață a produsului: prețul indică parțial materialele utilizate în fabricație. Anvelopele premium au compuși de cauciuc și metal mai buni și mai durabili decât alternativele mai ieftine.

Unele anvelope pentru SUV-uri și autoutilitare conțin fibră de aramidă, care întărește peretele lateral al anvelopei. Aramida este o fibră foarte puternică folosită, de exemplu, pentru vestele antiglonț.


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide