11 Aprilie 1888 – Henry Ford, la vârsta de 24
de ani, se căsătoreşte cu Clara Jane Bryant, în vârsta de 22 de
ani. Se spune că în spatele unui bărbat puternic se află o femeie
şi mai puternică şi acest lucru este foarte bine ilustrat de
mariajul familiei Ford. Henry Ford a fost văzut mult timp ca un
erou american, dar secretul succesului său constă şi în susţinerea
necondiţionată pe care soţia sa i l-a acordat. Între anii 1885 şi
1901 Ford era un ilustru necunoscut şi cu o condiţie medie, care
îşi punea la îndoială visele automobilistice, dar soţia sa a
insistat să nu abandoneze ambiţiile de a construi automobile.
Un alt episod foarte elocvent, pentru care
foarte mulţi muncitori de la Ford ar trebui să îi mulţumească
doamnei Ford s-a consemnat în 1941, atunci când muncitorii de la
River Rouge Plant au iniţiat o grevă din cauza nemulţumirilor. Se
spune că sindicatele ar fi agitat spiritele, dar Henry Ford nu a
vrut să negocieze cu greviştii spunând că este dispus să închidă
fabrica datorită acţiunilor de protest. Clara Ford a intervenit
atunci spunând că, dacă Henry va da oameni afară sau va închide
definitiv fabrica, va trebui să îşi găsească o nouă soţie. Forda
căzut până la urmă la pace cu sindicatele şi în prezent Ford Rouge
Center, este un complex uriaş care găzduieşte 6 fabrici cu o arie
totală de 2,4 kilometri pătraţi.
11 Aprilie 1913 – Ettore
Bugatti începe în această zi dezvoltarea unuia dintre cele mai
emblematice Bugatti Type 41 Royale. Iniţial modelul nu avea această
denumire şi dezvoltarea a fost foarte anevoioasă, fragmentată de
multe pauze, dovadă că modelul de serie a ieşit de abia în 1927.
Doar şase astfel de unităţi au fost produse şi, cu siguranţă, ar fi
putut să surclaseze un Rolls-Royce Phantom la prestanţă, având 6,4
lungime şi un ampatament de 4,3 metri lungime. A fost adresată
familiilor regale şi poate fi numită una dintre cele mai opulente
limuzine făcute vreodată, având finisaje din os de balenă, volan
din nuc şi o siglă sculptată manual de fratele lui Ettore,
Rembrandt Bugatti.