23 Aprilie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 23 apr. 2010 Știri auto

23 Aprilie 1987
– În această zi constructorul
italian Lamborghini este cum
părat de Chrysler, de la fraţii Mirman pentru suma de 33 de
milioane de dolari. Cel care a demarat această achiziţie a fost Lee
Iacocca, creatorul Mustang,
care la acea vreme era preşedintele Chrysler. Pe lângă suma de achiziţie Chrysler a
băgat în scurt timp 50 de milioane de dolari pentru a moderniza
facilităţile de producţie şi reţeaua de dealeri. La acea vreme
există chiar ambiţia ca Lamborghini să participe activ în
motorsport şi să dezvolte motoare pentru Formula 1, ba chiar a fost
cooptat Mauro Forghieri, un fost şef al Scuderiei.

Cea mai mare
realizare a patronatului Chrysler a fost crearea modelului
Lamborghini Diablo. Acest model prelua ştafeta de la legendarul
Lamborghini Countach şi ar fi trebuit să apară în 1988. Din cauza
unor întârzieri a mai fost scoasă o ultimă ediţie Countach şi noul
model a apărut de abia în 1990. La acea vreme acest model
a fost catalogat drept cea
mai rapidă maşină de serie din lume. În schimb preţul mult prea
mare de 239.000$ nu au atras foarte mulţi clienţi şi în
1992 Chrysler a început să
piardă bani de pe urma Lamborghini.

Diablo practic a dus la sfârşitul patronajului american, marca
de tradiţie italiană trecând apoi pe mâinile unei companii denumite
MegaTech. În spatele acestei companii se afla conglomeratul
indonezian SEDTCO, condus de Tommy Suharto, cel mai mic al
preşedintelui Indoneziei la acea vreme. Deci TATA nu se poate lăuda
că este prima companie asiatică proprietară a unei mărci de
tradiţie europene, ci indonezienii au fost primii. Această perioadă
a fost însă una foarte scurtă, Lamborghini trecând apoi sub umbrela
Audi.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide