3 Martie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 03 mart. 2010 Știri auto
3 Martie în istoria automobilistică

3 Martie 1932 – Alfieri Maserati, fondatorul
mărcii italiene omonime moare la vârsta de 44 de ani, în urma unor
complicaţii rezultate dintr-un accident la curse. Aflieri Maserati
era al treilea copil al familiei Maserati şi la fel ca şi fraţii
săi a nutrit de mic pasiuni pentru inginerie şi automobilism.

Iniţial Alfieri
şi fratele său Bindo au lucrat pentru constructorul italian Isotta
Franschini, dar apoi au hotărât să îşi facă propria afacere.
Ceilalţi fraţi au hotărât şi ei să intre în afacere şi în 1925
compania a creat pentru Diatto, un alt constructor italian, primul
model performant. Diatto s-a retras apoi din curse şi fraţii
Maserati au înfiinţat Officine Alfieri Maserati S.p.A şi au
continuat să producă maşini de curse.

Alifieri s-a
remarcat participând regulat în cursele auto, dar în 1927 a suferit
un tragic accident, care i-a lăsat urme pe viaţă. Pe 3 martie 1932,
Alfieri trebuia să treacă printr-o operaţie, dar complicaţiile au
făcut ca acesta să moară pe masa de operaţii.


3 Martie
1972
– Sir William
Lyons fondatorul Jaguar Motors s-a retras din funcţie la acea dată.
Britanicul a înfiinţat prima companie auto în 1926, împreună cu
William Walmsley, denumită Swallow Sidecar. În 1934 compania
denumită SS Cars a lansat o gamă de automobile numită
Jaguar.

Denumirea
companiei a fost oficial schimbată în Jaguar după Al Doilea Război
Mondial, simbolul SS având conotaţii naziste, britanicii fiind
obligaţi să îşi schimbe numele în Jaguar. Cea mai mare realizare a
lui William Lyons este construirea modelului E-Type la care s-a
implicat activ şi care era în 1961 cea mai rapidă maşină sport,
atingând 100 km/h în 6,5 secunde.


3 Martie
2009
– Cea de-a 79
ediţie a Salonului de la Geneva îşi deschide porţile, introducând
un nume mare de premiere. Această zi va rămâne în istoria Dacia
pentru conceptul Dacia Duster, primul prototip făcut integral de
constructorul român . La un an distanţa purtând acelaşii nume a
apărut primul crossover Dacia şi unul dintre cele mai ieftine
modele de acest gen din lume, având un preţ de pornire de 10.500 de
euro.

Printre modelele
care au debutat în aceeaşi zi în Europa, mai amintim Volkswagen
Polo, Skoda Yeti, Renault Clio, Mazda3, Ford Focus RS, Chevrolet
Spark, sau Mercedes Benz E Class Coupe.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide