30 Aprilie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 30 apr. 2010 Știri auto

30 Aprilie 1948 – La Salonul de la Amsterdam în această zi este
prezentat primul Land Rover, cunoscut ca şi Series 1. Acest model
este opera lui Maurice Wilks, cel care în acea vreme ocupa poziţia
de şef al departamentului de design de la Rover. Apariţia primului
Land Rover este legată de nemulţumirile pe care Wilks le avea de
modelul Jeep Willys-Overland pe care îl folosea la ferma sa, dar
care mai mereu suferea de metehne tehnice.

Astfel britanicul şi-a pus în minte să facă un model
la fel de solid, dar mult mai fiabil. Aşa a apărut Series 1, un
model spartan cu un profund aer utilitar, cu transmisie integrală
şi acoperiş de pânză. Vehiculul a fost bine primit de public şi nu
a fost folosit doar la muncile agricole (aşa cum îl concepuse Wilks
la origine), ci şi de către Poliţie, armată, servicii sanitare şi
în expediţii în cele mai vitrege zone ale lumii. Series 1 a fost
rădăcina pentru Defender, iar în 1970 gama s-a extins cu modelul
Range Rover, o versiune mai luxoasă a primului.

Gama Land Rover

În 1976 a fost produs modelul Land Rover cu numărul 1
milion, iar în 1989 gama s-a îmbogăţit cu încă un model, ceva mai
accesibil, Land Rover Discovery. În prezent Land Rover se află în
proprietatea Tata Motors, după ce a trecut pe la Leyland Motors
(1967), British Aerospace, BMW (1994) şi Ford (2000).


Trabant - grafitti Berlin30
Aprilie 1991
– În
această zi ultimul Trabant a ieşit de pe linia de producţie a
uzinei Zwickau. Acest simbol al căderii comunismului – datorită
imaginii asociate cu căderea zidului Berlinului, a fost produs în
cei 30 de ani în 3.096.099 exemplare. În prezent, în jurul acestui
model s-au creat comunităţi foarte bine coagulate, iar posesorii
vorbesc cu pasiune despre micul „fumegător
cu
motor în doi cilindri.

Se spune că vârsta medie a exemplarelor Trabant este
în prezent de 28 de ani, proprietarii învăţând să îşi întreţină
singuri aceste maşinuţe foarte rudimentare. În perioada de glorie a
acestui model perioada de aşteptare pentru un
Trabi” nou ajungea şi la 15 ani şi modelele la mâna a doua se
vindeau mai scump decât cele noi.

În 1989 versiunea 600 avea un motor de 600 cmc care oferea 26 CP
şi propulsa modelul până la 100 km/h (viteză care era aproape de
valoarea maximă) în 21 de secunde. Marea problemă a acestui model
era poluarea, producând de 7 ori mai mult monoxid de carbon decât
media produsă de maşinile europene din 2007! Ulterior s-a încercat
revigorarea Trabant ca şi vehicul electric, dar se pare că
iniţiatorii proiectului nu au găsit fondurile suficiente şi Trabant
rămâne doar o marcă pentru cărţile de istorie.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide