5 moduri prin care îți distrugi încet, dar sigur, mașina cu transmisie manuală

Autor: David Andrei 13 nov. 2020 Știri auto

Conduci o mașină cu transmisie manuală? Acestea sunt 5 moduri în care poți să-ți distrugi încet, dar sigur, mașina.

GALERIE FOTO

Mulți șoferi au un comportament distructiv la volan, fără să-și dea seama. Înainte de a ajunge să-și ducă mașina pe platformă la service, trebuie să știe că pot evita acest moment.

Acestea sunt cinci lucruri pe care să nu le faci ca să nu-ți distrugi mașina cu transmisie manuală.

  1. Nu-ți lăsa piciorul stâng să se odihnească deasupra pedalei de ambreiaj

“Dar nu apăs”, se apără șoferii care fac asta. Poate nu-și dau seama, dar uneori, aplică presiune asupra pedalei și frecare asupra discului de ambreiaj. Acest gest te va trimite rapid în service cu discul de ambreiaj uzat prematur.

  1. Nu frâna niciodată apăsând și pedala de ambreiaj

Mulți instructor încă îi învață așa pe elevi: ambreiaj-frână atunci când vor să reducă viteza sau să oprească. Singurul efect va fi uzarea prematură a ambreiajului. Evident, faci acest lucru doar pentru a alege treapta potrivită în funcție de viteza la care ajungi și de ceea ce îți indică turometrul. Multe dintre mașinile noi îți sugerează treapta potrivită.

  1. Nu lăsa mașina “pe liber” atunci când parchezi

Atunci când folosești o mașină cu transmisie automată, mereu cuplezi Park când parchezi. În cazul cutiilor manual, este suficient să cuplezi frâna de parcare și treapta întâi sau marșarierul.

  1. Nu îți odihni cotul pe schimbător

Schimbătorul de viteze nu este cotieră. E obositor la drum lung să ții mâna dreaptă în aer. Dar presiunea pe care o aplici continuu schimbătorului are efecte negative asupra cutiei. Mai mult, este mai sigur dacă ai ambele mâini pe volan în cea mai mare parte din timp atunci când te afli în mers.

  1. Nu ține mașina în viteză la semafor

Mulți dintre cei care așteaptă schimbarea culorii semaforului țin mașina în viteză și piciorul pe ambreiaj. E o presiune inutilă aplicată pe ambreiaj. Poți în schimb să pui transmisia pe liber și, dacă vrei un moment de pauză, să tragi frâna de mână pentru a te asigura că mașina nu pleacă de pe loc.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide